Zamknij
REKLAMA

Tworzenie katalogu reklamowego

11:14, 05.11.2021 | materiały partnera

Katalogi to ważny element działalności reklamowej w firmach, szczególnie, gdy asortyment jest bardzo szeroki. Mimo, iż wiele firm przenosi swoje reklamy do internetu, katalogi drukowane nadal są popularne i stanowią niezbędny element reklamowy przedsiębiorstwa.

Do czego służy katalog reklamowy?

Aby rozpocząć projekt katalogu reklamowego, należy zastanowić się czemu ma on służyć.  Zamieszczona w nich oferta ma być zaprezentowana w taki sposób, aby przedstawiała zalety firmy. Skierowane są one do potencjalnych klientów danej firmy. Dzięki katalogom mają oni szanse zapoznać się z ofertą, zdjęciami i opisami produktów oraz usług. Profesjonalnie
i atrakcyjnie zrobiony katalog może przyczynić się do wzrostu sprzedaży lub chęci nawiązania współpracy z daną firmą. Katalogi często rozprowadzane są podczas różnego rodzaju targów, konferencji, czy innych imprezach branżowych. Warto poza samymi ulotkami zainwestować
w tego rodzaju reklamę.

Rodzaje katalogów

Katalogi reklamowe mogą mieć różne formy, zależy, co ma dokładnie być w nich przedstawione. Ogólny podział takich materiałów obejmuje katalogi szyte, składane i klejone. Pierwsze są wykorzystywane w przypadku niewielkich katalogów typu broszura, cennik. Cechą charakterystyczną tego typu składania jest zszywka na grzbiecie. Katalogi składane wyglądają jak ulotka, a klejonych używa się, gdy katalog jest grubszy, niemożliwy do zszycia. 

Na co zwrócić uwagę tworząc katalog?

Katalog reklamowy odnosi się stricte do oferty danej firmy. Bardzo ważna jest treść. Nie może być w nim błędów językowych, skomplikowanych słów. Powinno się unikać języka technicznego. Treść musi być zrozumiała, aby potencjalny klient czuł, że reklama jest skierowana do niego. Ważne jest, aby zdania były krótkie i zwięzłe. Przed drukiem katalogu warto, aby osoba niezwiązana z branżą przeczytała go i zgłosiła ewentualne uwagi. Atrakcyjna musi być także grafika. Zdjęcia powinny być w jak najlepszej jakości, muszą być czytelne. Najlepiej kiedy kolorystyka współgra z logo i firmowymi kolorami. Bardzo ważna jest okładka, która zachęca bądź zniechęca do otworzenia katalogu. Warto zlecić jej projekt, jak i inne ilustracje specjalistom, którzy mają doświadczenie w tworzeniu reklam. Istotnym elementem całości jest dobór odpowiedniego papieru. Jeżeli niski koszt jest dla firmy ważny, można zdecydować się na papier o najniższej gramaturze. Chcąc pisać po dokumencie lub przybijać na nim pieczątki, dobrym rozwiązaniem jest wydruk na papierze offsetowym.  Jeśli chodzi o samą okładkę to, aby się wyróżniała, można zastosować folię matową, błyszczącą lub wykończoną za pomocą lakieru wybiórczego UV.

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%