Zamknij

Reklama apteki w Internecie – jak to zrobić?

00:00, 24.07.2022 artykuł sponsorowany

Apteki to trudny biznes dla reklamy i promocji, ponieważ podlega wielu ograniczeniom prawnym. Nie oznacza to jednak, że apteka działająca w Internecie nie ma żadnej możliwości na promocję. Skutecznym rozwiązaniem jest wykorzystanie SEO.

Coraz więcej w Polsce działa aptek, które określa się mianem internetowych. W ten sposób nazywa się apteki, które prowadzą wysyłkową sprzedaż produktów, wykorzystując do tego kanał online. Coraz częściej do tej grupy zaliczane są również apteki działające w formule click&collect (sprzedaż przez Internet z odbiorem osobistym). Takich aptek online jest coraz więcej, więc i konkurencja jest coraz większa. Jak w takim przypadku promować aptekę? Zacznijmy od tego, czego nie można robić w przypadku marketingu apteki.

Jakie zakazy reklamy obowiązują apteki?

W 2012 roku zostało zmienione Prawo farmaceutyczne, które w art. 94a wprowadziło szereg zakazów, jeśli chodzi o reklamę aptek. Złamanie tych zasad to groźba ogromnej kary finansowej do 50 tys. zł. W kontekście tych zmian apteka nie może zachęcać do nabycia lekarstwa na receptę, nie może korzystać z płatnej reklamy w Internecie (np. Facebook Ads, Google Ads), gdy chodzi o lekarstwo na receptę.

SEO jako sposób na promocję apteki

Co zatem można, skoro niczego nie można w przypadku promocji apteki w Internecie? Okazuje się, że jest jednak pewne pole do działania. O wyjaśnienie poprosiliśmy eksperta.

– W przypadku apteki wiele form promocji jest zakazanych. Nie można np. reklamować lekarstw na receptę, chociaż Google dopuszcza reklamę lekarstw bez recepty, ale dopiero po uzyskaniu specjalnego certyfikatu. Nigdzie jednak nie jest zakazane pozycjonowanie strony internetowej apteki, a SEO to jeden z najlepszych sposobów promocji apteki w sieci – zwraca uwagę Mateusz Kozłowski, specjalista SEO. – Trzeba jednak przygotować dobrą strategię SEO, koncentrującej się na optymalizacji technicznej strony i na wzbogaceniu jej o wysokiej jakości treść z wybranymi słowami kluczowymi. Dzięki temu zwiększy się widoczność apteki w Internecie, zwiększy się ruch na jej stronie, zwiększy się współczynnik konwersji, a do tego budowany jest wizerunek eksperta od zdrowia. Istotne jest także to, że SEO daje długotrwałe efekty – podkreśla ekspert.

Jaka strategia SEO dla apteki?

Jaka strategia SEO może się sprawdzić w przypadku apteki? Warto używać fraz long-tail (bardziej szczegółowe zapytania), odpowiednia będzie optymalizacja adresów URL, linkowanie wewnętrzne, optymalizacja meta tagów, używanie certyfikatu SSL, zadbanie o szybkość strony, optymalizacja witryny pod kątem urządzeń mobilnych. Do tego apteka powinna być aktywna w mediach społecznościowych. Nie można również zapomnieć o potencjale marketingowym w przypadku lekarstw bez recepty i suplementów diety.

Chociaż promocja apteki w Internecie jest trudna ze względu na różne ograniczenia prawne, to jednak jest możliwa. Najskuteczniejszym rozwiązaniem okazuje się SEO. Warto jednak do tego zatrudnić doświadczonego specjalistę SEO.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%