Firmy, które zdobywają klientów i budują z nimi pozytywne relacje, dbają o marketing internetowy. Żeby móc być widocznym w Internecie, trzeba wdrożyć odpowiednie działania, czy to na własną rękę, czy korzystając z usług profesjonalnych agencji. Najbardziej popularne metody zwiększające ruch na stronie WWW to pozycjonowanie i reklamy Google Ads. Zanim zdecydujemy, która opcja jest korzystniejsza, warto przyjrzeć się bliżej, na czym polega każda z nich.
Żeby móc dotrzeć do klientów i wyróżniać się na tle konkurencji, trzeba podjąć działania pozwalające na uzyskiwanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwarek. Użytkownicy, szukając usług fryzjerskich w Białymstoku, czy chcąc zamówić usługi cateringowe lub wynająć samochód, najczęściej odwiedzają wyłącznie witryny, które znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania. Właśnie dlatego tak ważne jest skuteczne pozycjonowanie strony.
Pozycjonowanie obejmuje szereg działań, zarówno tych związanych z optymalizowaniem strony firmowej, jak i budowaniem profilu linków, tworzeniem treści, które muszą być interesujące dla odbiorców, nienachalne, ale też umiejętnie uzupełnione słowami kluczowymi.
W wielu przypadkach pozycjonowanie stron internetowych warto zlecić agencji marketingowej. Specjaliści mają doświadczenie, dysponują odpowiednimi narzędziami, znają aktualne trendy i monitorują zmiany algorytmów wyszukiwarek, a także analizują działania konkurencji. Dzięki temu są w stanie opracować i wdrożyć strategię pozycjonowania dopasowaną do specyfiki danego biznesu i jego grupy docelowej. Jest to zajęcie czasochłonne, wymagające specjalistycznej wiedzy i umiejętności, dlatego samodzielne pozycjonowanie może być nieskuteczne, może również odciągać od prowadzenia biznesu i wprowadzać chaos organizacyjny.
Innym narzędziem do promocji firmy jest Google Ads. Korzystając z tej opcji, uruchamia się płatne kampanie reklamowe, które będą wyświetlały się użytkownikom w wynikach wyszukiwania Google oraz na stronach partnerskich w sieci reklamowej Google. Reklamy są precyzyjnie dopasowane do zapytań użytkowników na podstawie wybranych słów kluczowych, co pozwala dotrzeć do osób aktywnie poszukujących produktów z tej samej lub podobnej kategorii.
Wdrożenie kampanii Google Ads polecane jest osobom, które oczekują szybkich efektów, chcą wprowadzić nowe usługi lub produkty, np. sezonowe promocje, i oczekują, że błyskawicznie dotrą z nimi do odbiorców. Tego typu narzędzie bazuje na precyzyjnym targetowaniu. Reklamy, żeby mogły być skuteczne, muszą być kierowane do konkretnej grupy. Model płatności za kliknięcie (PPC), czyli płacenie wyłącznie za rzeczywisty ruch na swojej stronie, pozwala kontrolować budżet.
Trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, która opcja promowania firmy online jest korzystniejsza. Pozycjonowanie przynosi efekty długofalowe. Po osiągnięciu wysokiej pozycji utrzymanie jej jest stosunkowo łatwiejsze, a ruch organiczny może napływać bez konieczności ciągłego inwestowania w reklamę. Poza tym strony, które znajdują się na wysokich pozycjach w organicznych wynikach, cieszą się większą wiarygodnością, są postrzegane jako godne zaufania przez użytkowników, co wpływa na ich lojalność i przywiązanie do marki.
Natomiast Google Ads można dostosować do swoich potrzeb, możliwości finansowych i zwiększając konwersję przez odpowiednie targetowanie, osiągać szybki, aczkolwiek krótkotrwały efekt. Strategie mogą być używane komplementarnie lub dostosowane do aktualnych potrzeb biznesowych, specyfiki danego przedsiębiorstwa, budżetu i oczekiwań. Często optymalnym rozwiązaniem jest równoczesne stosowanie pozycjonowania i reklam Google Ads, aby zapewnić firmie zarówno stabilny, organiczny ruch, jak i dynamiczny napływ klientów w krótkim okresie. Agencja reklamowa w Białymstoku pomoże zaplanować efektywną kampanię marketingową i ją wdrożyć.