Zamknij
REKLAMA

Jak pozyskać dostawców do sklepu internetowego?

08.54, 12.01.2023 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08.54, 12.01.2023

Współcześnie wiele osób chce stworzyć od podstaw własne, prosperujące biznesy. Sprzedaż rękodzieła, współpraca z hurtownikami czy tworzenie produktów na konkretne, indywidualne potrzeby klienta, stanowią udane rozwiązania, zwłaszcza w świecie e-biznesu. Jednak problematyczne może być samo pozyskanie towaru – szczególnie, jeśli nie jest się wyrobnikiem. Tutaj rodzi się istotne pytanie – w jaki sposób zaopatrywać swój nowo utworzony sklep internetowy? Przychodzimy z pomocą!

Nawiąż współpracę z hurtowniami internetowymi

Hurtownie internetowe są prawdziwymi sprzymierzeńcami prosperującej działalności. Jednak zanim nawiążesz współpracę, odpowiedz sobie na jedno, najważniejsze pytanie – czym chcesz handlować? A potem zacznij handlować! Planujesz założyć sklep z bielizną albo odzieżą wierzchnią dla kobiet? Producent bielizny damskiej NOVIKA będzie otwarty na współpracę. Wystarczy tylko… skontaktować się. Producenci zazwyczaj oferują znaczne rabaty i promocyjne ceny przy współpracy – zwłaszcza, jeśli zdecydujecie się na zakup dużej ilości towaru. Ponadto, jeśli zależy Ci na promocji własnej marki i sklepu, możesz nawiązać odpowiednią umowę ze sprzedawcą, w której poinformujesz go, że zakupiony od niego towar zostanie przepakowany i oznaczony Twoim logo.

Najpopularniejsze modele współpracy – dropshipping, import z zagranicy czy magazynowanie towaru?

Obecnie istnieje kilka modeli handlowych, na których opiera się współpraca z dostawcami towaru do sklepów internetowych. Szczególną z nich – cieszącą się dużym wzięciem przez początkujących sprzedawców – jest dropshipping.

* Dropshipping polega na nietypowej współpracy z hurtownią. Bowiem sprzedaje się towar, którego się nie posiada; a to na hurtowni spoczywa obowiązek dostarczenia zakupionych przedmiotów do klienta. Z kolei osoba prowadząca sklep internetowy, przez który kupiono towar producenta, rozlicza się z tymże na niezależnych, ustalonych wcześniej zasadach. Choć jest to bezpieczne wyjście – płaci się za towar, na który już jest zbyt, nie trzeba nic magazynować, a próg wejścia w biznes jest wyjątkowo niski, tak ma to wpływ i na niższe dochody. Zyskiem jest wyłącznie marża.

* Handel zakupionym wcześniej towarem z hurtowni – standardowa forma współpracy. Choć możemy negocjować znacznie korzystniejsze warunki umowy i kupować wiele produktów w niższych cenach, tak koszty własne, dotyczące wejścia w biznes są znacznie większe. Ponadto, należy samodzielnie magazynować towar – i nie zawsze istnieje pewność, że kiedykolwiek się go sprzeda.
* Import z zagranicy – podobny wariant do klasycznej współpracy z hurtowniami; z tym, że te znajdują się najczęściej w Azji. Wymaga to zakupienia znacznej ilości towaru, idącej w setki, a nawet tysięcy sztuk. Można wynegocjować lepszą cenę za cały towar, który jest zbywany stosunkowo tanio. Z tym że znów po stronie przedsiębiorcy pojawia się problem, gdzie go magazynować. Ponadto, czas dostawy może być znacznie wydłużony niż w przypadku współpracy z krajową, a nawet europejską, hurtownią.

(artykuł sponsorowany)
 
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
REKLAMA
0%