Pracownicy Starostwa, jednostek budżetowych podległych Powiatowi Chełmińskiemu wraz z przedstawicielami Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Chełmnie oraz Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego podczas wspólnego szkolenia poznawali Krajowy System e-Faktur (KSeF).
Szkolenie przeprowadziły Koordynatorki Wdrażania KSeF z Urzędu Skarbowego w Chełmnie – Malwina Małek i Anna Andrysiak. Dziękujemy!
Koordynatorki wyjaśniały m.in. jak korzystać z systemu, jak się w nim uwierzytelnić, nadać uprawnienia, oraz wystawiać i odbierać faktury.
Wdrożenie KSeF służy cyfryzacji procesów fakturowania, ich księgowania i przechowywania, pozwoli także uniknąć błędów przy ich wystawianiu.
Obowiązek wystawiania faktur w KSeF od 1 lutego 2026 r., będą mieli przedsiębiorcy, u których wartość sprzedaży (wraz z kwotą podatku) przekroczyła w 2024 r. 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. obejmie on pozostałych przedsiębiorców i wystawiających faktury (poza niektórymi wyjątkami).
Materiały szkoleniowe na temat KSeF Ministerstwo Finansów udostępnia również na swoim kanale YT. Zachęcamy do korzystania: