Zamknij

Ważne zmiany w Google Maps. Co oznaczają dla użytkowników?

08:00, 03.08.2024
Skomentuj Zdjęcie ilustracyjne. Fot. zrzut z Google Maps Zdjęcie ilustracyjne. Fot. zrzut z Google Maps

Od września 2024 roku użytkowników Google Maps czekają istotne zmiany dotyczące przechowywania historii lokalizacji. Google wprowadza nowy sposób zapisu danych w funkcji Oś czasu, co wymaga od użytkowników dostosowania ustawień. Producent już wysyła w tej sprawie e-maile, zachęcając do zmiany preferencji dotyczących przechowywania trasy.

Od 15 września 2024 roku lokalizacja będzie domyślnie zapisywana wyłącznie w pamięci smartfonu.

To rozwiązanie poprawia prywatność użytkowników, jednak ma swoje minusy - w przypadku uszkodzenia telefonu lub zmiany urządzenia, nie będzie możliwości odzyskania danych. Dotychczas dane były zapisywane na serwerach Google, co umożliwiało ich odzyskanie w każdej chwili.

Zmiana w Google Maps. Co to oznacza dla użytkowników?

Zmiana w działaniu osi czasu w Google Maps wymaga od użytkowników, aby do 15 września przeanalizowali swoje ustawienia. Mogą to zrobić od razu po otrzymaniu stosownego powiadomienia e-mail. Proces dotyczy jedynie tych osób, które aktywnie korzystają z osi czasu i wcześniej aktywowali tę opcję.

Aby zachować dotychczasowe dane oraz kontynuować zapisywanie historii lokalizacji na wszystkich urządzeniach przypisanych do danego konta Google, konieczne jest utrzymanie włączonej osi czasu. Jeśli użytkownik nie podejmie żadnych działań, opcja zostanie automatycznie wyłączona, a obecnie zgromadzone dane zostaną skasowane.

Po wprowadzeniu zmian, nowe dane będą zapisywane na wszystkich urządzeniach, gdzie użytkownik jest zalogowany swoim kontem Google. Oznacza to, że zapisywanie historii lokalizacji przez serwery Google stanie się globalnym ustawieniem dla całego konta, a nie indywidualnym dla poszczególnych urządzeń.

Dodatkowo użytkownicy będą mogli decydować, jak długo mają być przechowywane dane o lokalizacji oraz udostępniać anonimowe informacje o poprawkach na osi czasu. Te informacje mogą pomóc reklamodawcom w lepszym dopasowywaniu produktów do odbiorców.

(Źródło: dobreprogramy.pl )

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu e-chelmno.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%