Zamknij

Łysomice – wytyczamy korytarze pod nowe drogi

. 10:29, 31.10.2025
Skomentuj

Kontynuujemy prace nad planowaniem drogi łączącej autostradę A1 z drogą krajową nr 91, która wyprowadzi tranzyt z podtoruńskich Łysomic. Zleciliśmy opracowanie studium korytarzowego, które uwzględni postulaty mieszkańców i lokalnych samorządowców oraz plany związane z rozbudową dróg w tej części regionu.

 

– Aby stworzyć bezpieczny i funkcjonalny układ drogowy, który będzie rozwiązywał problemy na tym newralgicznym skrzyżowaniu, konieczne było porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie planowanych w najbliższym czasie rozwiązań dotyczących sieci dróg krajowych w tym rejonie, o co wnosili też mieszkańcy i lokalni samorządowcy – mówi marszałek Piotr Całbecki. – Kluczowe jest opracowanie rozwiązania, które uwzględni także inne inwestycje drogowe, planowane do realizacji w najbliższych latach. Dokumentacją będziemy dysponować w przyszłym roku.

 

Zobacz Nowe rozwiązania drogowe usprawnią ruch w Łysomicach i Lubiczu

 

Dokumentacja zawierać będzie przede wszystkim analizę przebiegu drogi kategorii wojewódzkiej na odcinku od autostrady A1 w rejonie węzła Turzno do DK 91 w rejonie Ostaszewa/Łysomic z ujęciem możliwości przedłużenia drogi w kierunku zachodnim.

 

Analiza uwzględni realizowane i planowane zadania inwestycyjne w obszarze północnej części Torunia i dużej części powiatu toruńskiego, w szczególności:

rozbudowę DK 91 w Łysomicach (GDDKIA)

rozbudowę DK 10 w Lubiczu (GDDKIA)

rozbudowę DK 15 w Grębocinie (GDDKIA)

planowaną rozbudowę DK 15 do przekroju 2×2 na odcinku od Grębocina do Lipnicy (GDDKIA)

planowaną budowę nowego mostu na Wiśle od zachodniej strony Torunia i inne zadania realizowane przez miasto Toruń (MZD Toruń)

 

Celem analizy korytarzowej jest:

pozyskanie uwarunkowań lokalizacyjnych istotnych z punktu widzenia korytarza drogi,

wstępne określenie wskaźników rzeczowych i kosztów finansowych,

opracowanie min. 3 wariantów korytarza drogi wraz ze sposobem powiązania z istniejącym układem komunikacyjnym z uwzględnieniem możliwości kontynuacji budowy drogi w kierunku zachodnim (od DK 91 do DW 553 i w dalszej perspektywie do DK 80).

 

Zakłada się, że planowana droga wojewódzka realizowana będzie jako kontynuacja obwodnicy Łysomic w ciągu drogi wojewódzkiej nr 552. Odpowiadać ma parametrom drogi klasy G (głównej). Przebieg wariantów korytarzy zostanie skonfrontowany z planem zagospodarowania przestrzennego województwa kujawsko-pomorskiego, planami ogólnymi i miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz z innymi dokumentami planistycznymi. Wykonawca uzyska od właściwych gestorów sieci informacje o istniejących i planowanych sieciach, celem uwzględnienia w opracowywanych materiałach.

 

Na rozbudowę i modernizację infrastruktury drogowej w nowej perspektywie unijnej zdobyliśmy rekordową pulę ponad 136 mln euro. Ze środków centralnych na obwodnice zdobyliśmy prawie 170 mln zł. Podpisaliśmy też szereg porozumień o współfinansowaniu zadań przez samorządy lokalne. W budowie jest drugi etap obwodnicy Mogilna. Pracujemy nad dokumentacjami niezbędnymi do budowy kolejnych 12 nowoczesnych tras:

Tuchola – w lipcu zorganizowaliśmy spotkanie informacyjne dla mieszkańców z udziałem projektantów, na początku przyszłego roku planowane jest złożenie wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej

Mogilno – wykonawca zrealizował prawie połowę zakresu rzeczowego prac

Brodnica – oczekujemy na zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) po ponownym złożeniu projektu

Więcbork – prace nad  projektem

Rypin – odbyły się konsultacje społeczne, uzyskanie decyzji środowiskowej w trakcie postępowania

Lisewo – aktualizacja dokumentacji projektowej

Chełmża – odbyły się konsultacje, prace nad koncepcją, w trakcie postępowania na uzyskanie decyzji środowiskowej

Golub-Dobrzyń – zakończyły się konsultacje, prace nad koncepcją w toku, w trakcie postępowania uzyskanie decyzji środowiskowej

Radzyń Chełmiński – zakończyły się konsultacje społeczne, prace nad koncepcją, w trakcie postępowania uzyskanie decyzji środowiskowej

Sępólno Krajeńskie – prace projektowe na ukończeniu, koordynowane z GDDKIA

Trląg – przygotowania do przetargu na realizację robót

Białe Błota –  przetarg na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego

 

Zarząd Dróg Wojewódzkich

i Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu e-chelmno.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

0%