Kontynuujemy prace nad planowaniem drogi łączącej autostradę A1 z drogą krajową nr 91, która wyprowadzi tranzyt z podtoruńskich Łysomic. Zleciliśmy opracowanie studium korytarzowego, które uwzględni postulaty mieszkańców i lokalnych samorządowców oraz plany związane z rozbudową dróg w tej części regionu.
– Aby stworzyć bezpieczny i funkcjonalny układ drogowy, który będzie rozwiązywał problemy na tym newralgicznym skrzyżowaniu, konieczne było porozumienie z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie planowanych w najbliższym czasie rozwiązań dotyczących sieci dróg krajowych w tym rejonie, o co wnosili też mieszkańcy i lokalni samorządowcy – mówi marszałek Piotr Całbecki. – Kluczowe jest opracowanie rozwiązania, które uwzględni także inne inwestycje drogowe, planowane do realizacji w najbliższych latach. Dokumentacją będziemy dysponować w przyszłym roku.
Zobacz Nowe rozwiązania drogowe usprawnią ruch w Łysomicach i Lubiczu
Dokumentacja zawierać będzie przede wszystkim analizę przebiegu drogi kategorii wojewódzkiej na odcinku od autostrady A1 w rejonie węzła Turzno do DK 91 w rejonie Ostaszewa/Łysomic z ujęciem możliwości przedłużenia drogi w kierunku zachodnim.
Analiza uwzględni realizowane i planowane zadania inwestycyjne w obszarze północnej części Torunia i dużej części powiatu toruńskiego, w szczególności:
rozbudowę DK 91 w Łysomicach (GDDKIA)
rozbudowę DK 10 w Lubiczu (GDDKIA)
rozbudowę DK 15 w Grębocinie (GDDKIA)
planowaną rozbudowę DK 15 do przekroju 2×2 na odcinku od Grębocina do Lipnicy (GDDKIA)
planowaną budowę nowego mostu na Wiśle od zachodniej strony Torunia i inne zadania realizowane przez miasto Toruń (MZD Toruń)
Celem analizy korytarzowej jest:
pozyskanie uwarunkowań lokalizacyjnych istotnych z punktu widzenia korytarza drogi,
wstępne określenie wskaźników rzeczowych i kosztów finansowych,
opracowanie min. 3 wariantów korytarza drogi wraz ze sposobem powiązania z istniejącym układem komunikacyjnym z uwzględnieniem możliwości kontynuacji budowy drogi w kierunku zachodnim (od DK 91 do DW 553 i w dalszej perspektywie do DK 80).
Zakłada się, że planowana droga wojewódzka realizowana będzie jako kontynuacja obwodnicy Łysomic w ciągu drogi wojewódzkiej nr 552. Odpowiadać ma parametrom drogi klasy G (głównej). Przebieg wariantów korytarzy zostanie skonfrontowany z planem zagospodarowania przestrzennego województwa kujawsko-pomorskiego, planami ogólnymi i miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego oraz z innymi dokumentami planistycznymi. Wykonawca uzyska od właściwych gestorów sieci informacje o istniejących i planowanych sieciach, celem uwzględnienia w opracowywanych materiałach.
Na rozbudowę i modernizację infrastruktury drogowej w nowej perspektywie unijnej zdobyliśmy rekordową pulę ponad 136 mln euro. Ze środków centralnych na obwodnice zdobyliśmy prawie 170 mln zł. Podpisaliśmy też szereg porozumień o współfinansowaniu zadań przez samorządy lokalne. W budowie jest drugi etap obwodnicy Mogilna. Pracujemy nad dokumentacjami niezbędnymi do budowy kolejnych 12 nowoczesnych tras:
Mogilno – wykonawca zrealizował prawie połowę zakresu rzeczowego prac
Więcbork – prace nad projektem
Rypin – odbyły się konsultacje społeczne, uzyskanie decyzji środowiskowej w trakcie postępowania
Lisewo – aktualizacja dokumentacji projektowej
Chełmża – odbyły się konsultacje, prace nad koncepcją, w trakcie postępowania na uzyskanie decyzji środowiskowej
Sępólno Krajeńskie – prace projektowe na ukończeniu, koordynowane z GDDKIA
Trląg – przygotowania do przetargu na realizację robót
Białe Błota – przetarg na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego
Zarząd Dróg Wojewódzkich
i Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu e-chelmno.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz