Linia kolejowa z Bydgoszczy do Fordonu przechodzi gruntowną modernizację, po której nie tylko zwiększy się prędkość przejazdu naszych regionalnych pociągów osobowych, ale również komfort podróżowania. Pasażerowie już mogą korzystać z przebudowanego peronu w Fordonie, a za kilka miesięcy także z nowego przystanku Bydgoszcz Stary Fordon.
Podróż ułatwia też zwiększona liczba połączeń. Urząd Marszałkowski, który jest organizatorem pasażerskich przewozów kolejowych w regionie, finansuje dwadzieścia połączeń na tej trasie.
– Wspólnie inwestując w przystanki kolejowe oddajemy pasażerom nowoczesną infrastrukturę, w której mogą w bezpiecznych i komfortowych warunkach oczekiwać na pociągi – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.
Wróciły pociągi
Przystanek kolejowy Bydgoszcz Fordon przechodzi gruntowną modernizację, w ramach której wybudowany od podstaw peron nr 2 właśnie został ukończony i oddany do użytku. Nowa wyższa konstrukcja ułatwia pasażerom wejście do pociągów odjeżdżających w stronę Bydgoszczy. Peron wyposażony jest też w wiatę, ławki, oświetlenie i gabloty informacyjne z aktualnym rozkładem jazdy.
Po zakończeniu tego etapu prac na linię Bydgoszcz Wschód – Unisław Pomorski wróciły pociągi. Od czerwca liczba połączeń na tej trasie została zwiększona z 10 do 20 połączeń dziennie.
Nowy przystanek
To nie koniec robót budowlanych na tej trasie. Realizująca inwestycję spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) przystąpi do modernizacji pierwszego peronu i rozbudowy torowiska z siecią trakcyjną. Po zakończeniu prac dzisiejszy przystanek Bydgoszcz Fordon po 30 latach zostanie ponownie stacją kolejową co pozwoli na mijanie się składów kursujących w stronę Chełmży przez Ostromecko i Unisław.
Na linii kolejowej Bydgoszcz Wschód – Bydgoszcz Fordon powstanie również od podstaw nowy przystanek Stary Fordon zlokalizowany po północnej stronie wiaduktu w ciągu ulicy Fordońskiej.
Projekt obejmuje także instalację nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, modernizację przejścia dla pieszych na przedłużeniu ul. Wardyńskiego oraz remont wiaduktu nad ulicy Jana Brzechwy. Po zakończeniu prac prędkość składów pasażerskich wzrośnie do 100 km/h, a podróż z Fordonu do dworca Bydgoszczy Główna zajmie jedynie 18 minut.
Bliżej mieszkańców
Na wniosek samorządu województwa PKP PLK wybudowała i zmodernizowała infrastrukturę kolejową dostosowując ją do zmieniającej się sieci osadniczej w regionie.
Nowe wybudowane przystanki kolejowe:
Tuchola Rudzki Most
Grudziądz Tuszewo
Grudziądz Śródmieście
Grudziądz Rządz
Dąbrowa Chełmińska Centrum
Grzybno (powiat chełmiński)
Trzeciewnica (powiat nakielski).
Zobacz
Nowy przystanek kolejowy w Dąbrowie Chełmińskiej
Nowe dworce i przystanki kolejowe
Samorząd województwa w poprzednich latach z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego wsparł przebudowę dworców w Solcu Kujawskim, Wąbrzeźnie i Tucholi.
Zobacz:
Następna stacja: Tuchola (fotorelacja)
Dworce kolejowe – nasze wizytówki
Kolej przyjazna i konkurencyjna
Kolej naszym priorytetem
W ramach projektu BiT City ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko powstał przystanek Bydgoszcz Błonie. Zmodernizowano również przystanki kolejowe Bydgoszcz Leśna i Bydgoszcz Bielawy. Wybudowano też nową linię tramwajową łączącą dzielnicę Fordon z centrum Bydgoszczy. Oddane do użytku dekadę temu dwie sztandarowe inwestycje kolejowe dworzec Bydgoszcz Główna i dworzec w Toruniu również znacząco poprawiły komfort obsługi pasażerów tych dwóch ważnych węzłów komunikacyjnych.
Zobacz:
Tramwajem do Fordonu – szybko, wygodnie, już wkrótce
Podróżni korzystają też z gruntownie przebudowanych dworców Włocławek Główny i Janikowo.
Samorząd województwa, który organizuje pasażerskie połączenia kolejowe w regionie, w tym roku dopłaca przewoźnikom (Arrivie i Polregio) 200 mln złotych. Dzięki tej dotacji, w ramach taryfy kujawsko-pomorskiej, pasażerowie za bilet płacą o 40 proc. mniej (w porównaniu do ceny podstawowej). Za pierwsze 10 kilometrów 4,70 złotych i 0,2462 zł za każdy kolejny kilometr.
Samorząd województwa ponosi również koszty dostępu do infrastruktury kolejowej i opłaty dworcowe. Z budżetu województwa przeznaczamy na ten cel 33 mln złotych rocznie.
Beata Krzemińska
rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz