Czego możecie się spodziewać? Przygotowaliśmy dla Was 3 zestawy pełne najlepszych animacji zebrane w blokach tematycznych oraz animację w praktyce czyli warsztaty dla dzieci i młodzieży.
Zestawy filmowe to:
- “The Best of Animocje 2024” - filmy nagrodzone podczas 13. MFFA Animocje,
- “Umysły Równoległe”, zestaw filmów krótkometrażowych ze sztuczną inteligencją w tle
- “Zielona planeta różnorodności”, familijny zestaw filmów animowanych
Warsztaty:
- Rozmowy animowane, warsztaty animacji poklatkowej, dla osób w wieku 8-11 lat
- zAInimuj po swojemu - warsztaty tworzenia animowanych gif-ów przy użyciu narzędzi AI, dla młodzieży od 15 roku życia
Gdzie się spotkamy:
- Chełmno -> 8-10 listopada, Chełmiński Dom Kultury i Kinoteatr Rondo*
- Więcbork -> 29 listopada - 1 grudnia, MGOK Więcbork i Kino Promień*
- Bydgoszcz -> 6-8 grudnia, MCK w Bydgoszczy, Kino Orzeł i Dom Liter**
- Brześć Kujawski -> 13-15 grudnia, Brzeskie Centrum Kultury i Historii Wahadło*
___
* seans “The best of Animocje 2024” i “Umysły Równoległe” odbędą się z napisami dla osób niesłyszących
** - seans “The best of Animocje 2024” i “Umysły Równoległe” odbędą się z napisami dla osób niesłyszących oraz audiodeskrypcją
- kino Orzeł posiada pętlę indukcyjną
___
szczegóły: www.animocje.com
(proszę o jakieś wyróżnienie tego zdania, wystarczy pogrubienie) Przedsięwzięcie sfinansowane przez Unię Europejską NextGenerationEU.
Celem projektu jest promocja filmu animowanego jako sztuki wszechstronnej i dostępnej dla każdego. Animacja i nowe technologie są obecne w naszej codzienności i mogą być świetną formą wyrazu i rozwoju kreatywności oraz
podnoszenia świadomości społecznej i ekologicznej. Projekt kierowany jest do dzieci, młodzieży i dorosłych; mieszkanek_ńców Bydgoszczy, Więcborka, Chełmna i Brześcia Kujawskiego. Akcja animacja, Animocje on tour to 2- i 3-dniowe warsztaty: z animacji poklatkowej oraz działań wykorzystujących AI. Ich efektem będą filmy animowane oraz zestaw GIF-ów. W programie znajdują się też 3 seanse filmów animowanych, prezentujące szerokie spektrum form i tematów. Ten sam program będzie realizowany w 4 miastach, w okresie: 17.06-31.12.24.
Rozmowy animowane - warsztaty animacji poklatkowej, dla dzieci w wieku 8-11 lat, max 12 osób
● piątek - 3 h
● sobota - 4 h
opis:
Czy niski i wysoki, tęgi i szczupły, obły i kanciasty mogą dbać o środowisko tak samo? Dlaczego zaśmiecanie świata nie opłaca się, a ryby wolą wodę bez plastikowych torebek? Na te i inne pytania spróbujemy sobie odpowiedzieć za pomocą animacji poklatkowej!
Zapraszamy smartfonowe towarzystwo z ochotą na dobrą zabawę i naukę animacji!
Weź ze sobą smartfona i ładowarkę do niego.
Materiał: Rzecznik prasowy Miejskiego Centrum Kultury w Bydgoszczy
bio prowadzącej:
Monika Kuczyniecka – członkini Stowarzyszenia Filmowców Polskich, absolwentka ASP w Poznaniu (obrona dyplomu w I pracowni filmu animowanego), a wcześniej PLSP im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy. Zajmuje się majsterkowaniem w plastelinie i nie tylko. Autorka teledysków m.in. dla Renaty Przemyk, Bajzla, Czesława Mozila, Voo Voo, Dagadana, Na Górze. Autorka artystycznych statuetek, rzeźb i obrazów. Od kilku lat prowadzi także autorskie warsztaty animacji poklatkowej z użyciem plasteliny dla dzieci, młodzieży i dorosłych oparte w głównej mierze na własnym doświadczeniu artystycznym.
zAInimuj po swojemu - warsztaty tworzenia animowanych gif-ów przy użyciu narzędzi AI, młodzież od 15 roku życia, max 8 osób
● piątek - 3 h
● sobota - 4,5 h
● niedziela - 4,5 h
opis:
Nowe technologie wymagają potężnego sprzętu, a tworzyć mogą tylko profesjonaliści, co nie? Właśnie, że nie!
W ramach warsztatów dowiecie się, jak wykorzystać moc Waszych urządzeń domowych (telefony, tablety, laptopy), aby przy współpracy z nowinkami ze świata kreatywnego i technologicznego tworzyć animacje, jak nikt inny.
Zapraszamy wszystkich, którzy czują się zagubieni w ciągłym rozwoju algorytmów i chcieliby stworzyć coś ruchomego (krótkiego gifa lub animowany film festiwalowy), ale nie wiedzą od czego zacząć.
Postaramy się znaleźć metody ekspresji odpowiednie dla każdej i każdego z Was!
Weźcie ze sobą smartfony, tablety lub laptopy. Albo wszystko, co z tego macie.
bio prowadzącego:
Wojtek Siejak - motion designer, reżyser filmów animowanych, wykładowca akademicki.
Pierwsze kroki stawiał w animacji 3D. Studia na uniwersytecie artystycznym otworzyły przed nim analogowe ścieżki rozwoju. Stanowisko art directora w Pigeon Studio popchnęło go w kierunku ilustracyjnego motion designu 2D. Ten zestaw doświadczeń obudził w nim radość z eksperymentu i łączenia technik.
Aktualnie eksperymentuje z nowymi technologiami i stylami dynamicznie pojawiającymi się w świecie desginu. Zaciekle próbuje skategoryzować i zrozumieć świat współczesnej grafiki i animacji.
The Best of Animocje 2024, filmy nagrodzone i wyróżnione podczas festiwalu Animocje 2024, ok. 95 min, 14+
opis:
Do konkursów odbywających się w ramach 13. edycji MFFA Animocje zgłoszonych zostało ponad 3000 filmów z całego świata. Wybraliśmy te najlepsze i pokazaliśmy je publiczności oraz jurorom i jurorkom. Decyzja, na który film oddać swój głos nie była prosta, ale zarówno widzki i widzowie, jak i cały zespół jurorski stanął na wysokości zadania. A teraz najlepsze filmy festiwalu Animocje 2024 możecie zobaczyć Wy. W zestawie The Best of Animocje 2024 znajdziecie 7 filmów skierowanych do widzów od 14 roku życia.
● Nun or Never!, Heta Jäälinoja, Finlandia, 2023, 10’52’’
Zakonnica wykopuje mężczyznę z ziemi i traci kontrolę nad codziennością. Czy tajemnice i harmonia mogą współistnieć?
● W lesie są ludzie, Szymon Ruczyński, Polska, 2023, 9’53’’
Do samotnego, kulejącego człowieka podjeżdża ciężarówka. Wyskakują z niej uzbrojeni mężczyźni. Chwytają go i wywożą do lasu. Jedynymi świadkami zajścia są ludzie z pobliskiej wioski. Od 2021 roku takie sytuacje to rzeczywistość przy granicy
polsko-białoruskiej. Animowany dokument o kryzysie uchodźczym stworzony przez mieszkańca przygranicznej miejscowości.
● All Is Lost, Carla Pereira, Juanfran Jacinto, Hiszpania, 2022, 7’05’’
Rodzina Pérezów to prawie normalna rodzina, chociaż ich zachowanie jest nieco dysfunkcyjne. Para planuje zapłodnić jajo, które złożyła wczoraj wieczorem.
● a WORLD in CHAOS, David Crisp, Hungary, 2023, 9’46’’
Seria refleksji nad sensem życia oraz rozważań nad moralnymi troskami człowieka, opowiedziane na przykładzie wybranych zwierząt w ich naturalnym środowisku, odtwarza niefortunne codzienne sytuacje, podkreślając absurdalne i niedorzeczne konsekwencje etyki, emocji, zachowań i samej koncepcji ludzkości na planecie Ziemia.
● Electra, Daria Kashcheeva, Czech Republic, 2023, 26’33’’
Elektra rozmyśla nad swoimi dziesiątymi urodzinami, miesza wspomnienia z marzeniami. Odizolowana w swoim świecie fantazji pełnym nagich lalek, plastikowych fragmentów ciał mężczyzn i narzędzi dentystycznych, buduje własne relacje ze swoim ciałem i seksualnością. Zanurzając się głębiej we wspomnienia z dzieciństwa, Elektra przechodzi przez najbardziej bolesne chwile, aby uwolnić swoje stłumione uczucia.
● Rosemary A.D. (After Dad), Ethan Barrett, USA, 2022, 9’38’’
Tuląc swoje nowo narodzone dziecko, ojciec zastanawia się, czy jego córce byłoby lepiej bez niego i wyobraża sobie jej życie, gdy jego już nie będzie. Całkowicie ręcznie rysowane kredkami.
● A kind of Testament, Stephen Vuillemin, Francja, 2023, 16’24’’
Młoda kobieta natrafia w Internecie na animację, które ewidentnie powstała z jej prywatnych selfie. Nieznana kobieta o tym samym nazwisku przyznaje się do kradzieży tożsamości.
Umysły równoległe, zestaw filmów krótkometrażowych ze sztuczną inteligencją w tle, ok. 78 min, 14+
opis:
Sztuczna Inteligencja. Coraz bardziej powszechna i obecna w naszej codzienności. Czasem nawet nie wiemy, że mamy z nią do czynienia. Jest wsparciem czy zagrożeniem? Jest biernym bytem czekającym na zadania od nas? A może sama inicjuje interakcje? Czy dzięki sztucznej inteligencji będziemy spełniać nasze marzenia? Czy Robot może się zakochać? Filmy w tym zestawie przedstawiają subiektywne odpowiedzi na te pytania, ale i stawiają nowe, np. kiedy i jak słowa nabierają duszy? Niektóre z tych filmów opowiadają o technologii, inne powstały całkowicie lub częściowo przy jej użyciu.
● Zoopticon, Jon Frickey, Thies Martin, Sandra Torstel, Niemcy 2023, 29 ’7”
Pięć zmutowanych śpiewających zwierząt – to mieszkańcy statku kosmicznego Zoopticon. Dryfują bez celu przez kosmos. Znajdują cel, gdy dowiadują się o swoim pochodzeniu – tajemniczej planecie zwanej Ziemią.
● Algodreams, Vladimir Todorović, Australia 2023, 10’58’’
Algodreams powstają poprzez nakłanianie systemów AI do wyobrażenia sobie przyszłości życia na Ziemi. Marzyły o maszynach czasu, maszynach pamięci, flamingach, które mogą uratować oceany, cywilizacji AI, która niszczy ludzi, aby chronić planetę, i marzyły o samojezdnych rowerach, które się zakochują. Te algorytmiczne wizje są możliwe dzięki ludziom, którzy podejmują heroiczne wysiłki w celu zbudowania nowych sieci i infrastruktury AI oraz przekazując wiadomości między różnymi systemami sztucznej inteligencji, które obecnie nie są w stanie komunikować się ze sobą. Wyniki są zabawne i szokujące. Pokazują zdolność maszyn do naśladowania, syntetyzowania, zaskakiwania i opowiadania historii, które ludzie już śnili i pisali.
Podczas gdy maszyny stają się wspaniałymi gawędziarzami, animatorami lub aktorami, ludzie pracują nad nowymi formami maszynowej kreatywności i inteligencji.
● Ei: Emotional Intelligence, Dennis Sungmin Kim, South Korea, United States 2016, 8’22’’
Historia jednostki AI, o której można powiedzieć wiele, ale nie to, że jest sztuczna.
● Backflip, Nikita Diakur, Niemcy 2022, 12’30’’
Próba wykonania salta w tył nie jest bezpieczna. Możesz złamać sobie kark, wylądować na głowie lub źle wylądować na nadgarstkach. Nic z tego nie jest przyjemne, więc mój awatar robi to za mnie. Ćwiczy na 6-rdzeniowym procesorze z pomocą uczenia maszynowego. Procesor nie jest najnowszy, ale nadal oblicza 6
skoków na iterację. Jedna iteracja zajmuje minutę, co daje 360 skoków w godzinę i 8.640 skoków w ciągu dnia. Sam nie byłbym w stanie tyle skakać.
● Death of the body and its mother, Bartosz Siejak, Polska 2023, 2’35’’
Film stworzony przy użyciu różnych technologii AI. Narracja w nim ma formę dwutorową: jeden głos stanowi serię abstrakcyjnych myśli/ odczuć związanych z przemijaniem i transformacją materii, drugi jest bardziej personalnym zapisem procesu żegnania się z umierającą matką. W związku z tym, że wszystkie zdania zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję, powstaje pytanie: kiedy i jak słowa nabierają duszy ?
● Black Sheep Boy, James Molle, Francja 2019, 15’
Chłopiec w dziwnym kapeluszu podróżuje po dziwnym świecie zamieszkanym przez antropomorficzne stworzenia, próbując odnaleźć szczęście. Jego wędrówka ma głęboko filozoficzny i osobisty charakter.
“Zielona planeta różnorodności”, zestaw filmów animowanych dla dzieci, ok. 52 min., 8+
opis:
Zestaw 7 pięknych animacji dla całej rodziny. Filmy pokazują wspaniałość świata, która wynika z jego różnorodności i pokazują młodej publiczności, że każde stworzenie bez względu na to jak wygląda i w co lubi się bawić jest warte poznania i szacunku. Zwracają też uwagę na to, że warto o ten świat dbać, aby dłużej móc się nim cieszyć.
● Chłopiec i słoń, Sonia Gerbeaud, Francja 2022, 6’40’’
Pojawienie się w klasie nowego ucznia z głową słonia wywołuje kpiny i sarkazm. Jeden z uczniów wydaje się być urzeczony ale i zaniepokojony tym dziwnym dzieckiem.
● Stokrotka, Liselotte Macagno, Francja 2023, 4’50’
Claude i jej przewodnik turystyczny, kozioł, chcą zobaczyć stokrotkę. Ten kwiat można znaleźć tylko na szczycie góry: Pic-Odon. Pic-Odon odmawia możliwości wspinaczki, ponieważ potrzebuje odpoczynku. Kiedy Claude dochodzi na szczyt, depcze stokrotkę. Wściekły Pic-Odon zrzuca Claude z góry.
● Kiko i zwierzęta, Yawen Zheng, Francja 2020, 7’28’’
Kiko to koszmar dla wszystkich zwierząt. Cały czas je nęka, nawet najmniejsza mysz nie może przed nim uciec! Czy zwierzęta będą mogły mu się przeciwstawić i sprawić, by zrozumiał, że są takie jak on, zdolne do emocji, miłości i zasługują na szacunek?
● Wygodna obojętność obfitości, Lucas Schiaroli, Argentyna 2021, 4’22’’
Chłopiec-ryba podróżuje przez wiejski krajobraz w poszukiwaniu wody, bez której nie przeżyje. Niedaleko znajduje się Mokre Miasto, którego mieszkańcy codziennie trwonią wodę, niedbale z niej korzystając. Niespodziewana burza zmieni życie ich wszystkich, przywracając właściwy porządek rzeczy.
● Nie taki krokodyl straszny, Grzegorz Koncewicz, Polska 2020, 10’30”
Piesek poznaje w kanale krokodyla i zaprasza go do domu, żeby mógł się umyć i najeść zanim wróci Pan pieska. Krokodyl opowiada mu swoją historię i dowiaduje się, że nie jest taki straszny, a lepiej niż w kanale będzie mu mieszkać w zoo.
● Bajka na końcu świata, Kacper Zamarło, Polska 2022, 7’
Ciepła i urocza historia drogi, opowiadającą o poszukiwaniu nadziei, bliskich i domu. Wiktoria i Bajka wędrują, by odnaleźć rodziców. Mijają dymiące kratery, wymarłe lasy i gruzowiska, a kierunek wyznaczają im tajemnicze światła na niebie. Świat po wielkim wybuchu to zdecydowanie nie najlepsze miejsce dla dziewczynki i psa. Jednak skoro już się tam znaleźli, to pozostaje nam trzymać kciuki za powodzenie ich wyprawy.
● Kamień w bucie, Eric Montchaud, Francja 2020, 11’30’’
W klasie pojawia się nowy uczeń. Jednak bardzo się wyróżnia: jest żabą, a pozostali uczniowie to króliki.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz