Pozycjonowanie stron internetowych stanowi proces, który realizuje coraz więcej właścicieli serwisów internetowych. Chęć stałego pozyskiwania coraz większej liczby klientów składania do podejmowania się zaawansowanych prac nad witryną. Współcześnie jesteśmy w stanie wyróżnić kilka technik pozycjonowania – wśród nich ogólne oraz lokalne. Każda kampania SEO realizowana jest ze względu na cel, jaki dana osoba chce osiągnąć w swoim biznesie. Choć opierają się na podobnej strategii działań, mają nieco inną charakterystykę oraz uzyskują nieco inne efekty. Różne strategie pozycjonowania mają jednak wspólny cel główny: jest nim zapewnienie napływu użytkowników z wyszukiwarki Google w możliwie najskuteczniejszy sposób. Kiedy zdecydować się na pozycjonowanie lokalne, a kiedy o wiele lepiej wybrać działania ogólne? Już dziś poznaj różnicę między tymi dwoma działaniami i zdecyduj, po które z nich warto sięgnąć w promocji własnego biznesu.
Pozycjonowanie ogólne oraz lokalne mają na celu poprawę pozycji oraz widoczności danej firmy w wynikach wyszukiwania na konkretne słowa kluczowe, obierane jeszcze przed wdrożeniem działań promocyjnych. Różnica jest jednak znacząca: tradycyjne pozycjonowanie zazwyczaj skupia się na działaniach w skali krajowej lub globalnej, natomiast lokalne SEO ma za zadanie poprawę widoczności firmy w rankingach koncentrujących się wokół konkretnego miasta bądź jego najbliższej okolicy.
Zarówno ogólne pozycjonowanie, jak i promocja lokalna wykorzystują wiele identycznych strategii, jednak w przypadku drugiego typu metody są bardziej skonkretyzowane, mając pomagać w interakcjach z użytkownikami znajdującymi się w obszarze lokalnym. Pozycjonowanie stron w rozumieniu ogólnym skierowane jest także do znacznie szerszego grona odbiorców; użytkownik może przyjść zarówno z zamiarem znalezienia informacji, jak i chęcią dokonania konkretnej transakcji; w pozycjonowaniu lokalnym intencja użytkownika ma charakter stricte informacyjny, jeżeli jednak jest on zainteresowany lokalną firmą, prawdopodobieństwo konwersji jest naprawdę wysokie. Warto mieć świadomość, że Google już od jakiegoś czasu stosuje dopasowanie neuronowe do zapytań lokalnych; wyszukiwarka sugeruje, że zapytanie ma takowe podłoże, bazując na lokalizacji udostępnianej przez użytkownika.
Optymalizacja wdrażana w przypadku pozycjonowania ogólnego obejmuje aspekty dotyczące między innymi używania słów kluczowych, treści wrzucanych na stronę, struktury witryny oraz link buildingu. Na podstawie informacji dostarczanych przez agencję Afterweb, https://afterweb.pl/, pozycjonowanie lokalne skupia się wokół elementów obejmujących między innymi:
• optymalizację wizytówki Google Moja Firma;
• wykorzystywanie lokalnych fraz kluczowych w treściach publikowanych na stronie;
• aktualizację informacji kontaktowych, takich jak adres, numer telefonu oraz godziny otwarcia;
• gromadzenie opinii oraz ocen od klientów na stronach internetowych oraz w katalogach lokalnych;
• budowanie lokalnych linków oraz relacji z innymi lokalnymi przedsiębiorstwami, mediami bądź organizacjami.
Jeżeli chodzi o poziom konkurencji, w przypadku pozycjonowania ogólnego może być ona znacznie większa – obejmuje bowiem przedsiębiorstwa (a co za tym idzie także ich witryny) z różnych lokalizacji. Pozycjonowanie lokalne charakteryzuje się znacznie mniejszą konkurencją, która jest ograniczona do przedsiębiorstw działających na tym samym rynku. Fakt ten ma znaczący wpływ na precyzyjność strategii marketingowej.
Sukces pozycjonowania, niezależnie od skali działań, uzależniony jest od szeregu różnych czynników. Wśród nich wymienia się między innymi specyfikę branży, cele biznesowe danej firmy oraz zasoby. Mimo tego, że pozycjonowanie lokalne oferuje przewagę w postaci znacznie niższej konkurencji czy możliwości budowania silniejszych relacji z klientami, ma ograniczony zasięg. Co więcej, skupienie się na bardzo szczegółowych lokalnych frazach może zwiększyć ryzyko pominięcia szerszego zakresu zapytań, jakie również mogłyby przyciągnąć dodatkowy ruch. Pozycjonowanie ogólnokrajowe otwiera natomiast drzwi do znacznie szerszego rynku; mimo tego, że konkurencja jest o wiele większa, rośnie również szansa na potencjalny zwrot z inwestycji. Niestety, koszt takich działań jest o wiele wyższy, a osiągnięcie sukcesu na takim poziomie wymaga znacznie bardziej zaawansowanych strategii SEO, a przy tym także ciągłego dostosowywania się do zmieniających się trendów w wyszukiwarkach. Na stronie https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/ zainteresowani mogą dowiedzieć się więcej na temat idei pozycjonowania – zarówno w kontekście lokalnym, jak i ogólnopolskim, poznając zarówno korzyści, jak i potencjalne wyzwania związane z tym rodzajem działań. Jak dobrać strategię pozycjonowania tak, by osiągnąć wymierne korzyści? Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę profil działania swojej firmy. Niezależnie od tego, czy prowadzisz lokalną firmę, czy może Twoim marzeniem jest zdobycie uznania na skalę ogólnopolską – odpowiednie pozycjonowanie może okazać się kluczem do sukcesu.
(Materiał Partnera)
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz