W Technikum Architektury Krajobrazu w Grubnie uczniowie w cyklu nauczania realizują 2 innowacje pedagogiczne dotyczące kompozycji bukieciarskich oraz urządzania wnętrz tj. „Bukieciarstwo i florystyka w praktyce” oraz „Aranżacja wnętrz”.
Dzięki innowacji pt.: „Bukieciarstwo i florystyka w praktyce” wprowadzane zostały nowe treści z zakresu bukieciarstwa i florystyki, poszerzając tym samym treści programowe przewidziane w kształceniu w zawodzie Technik Architektury Krajobrazu, które były realizowane zarówno w ramach godzin z przedmiotów zawodowych, zajęć praktycznych oraz zajęć dodatkowych prowadzonych przez nauczycieli oraz zaproszonych specjalistów.
Wprowadzenie innowacji pedagogicznej w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Zawodowego im I. Łyskowskiego w Grubnie zapewniło przede wszystkim wyższą jakość kształcenia i poszerzenie oferty edukacyjnej szkoły.
Głównym powodem stworzenia innowacji było wyjście naprzeciw potrzebom uczniów, którzy pragną zdobyć wiadomości z zakresu bukieciarstwa i florystyki. Jednymi z wielu celów uczniów było zdobycie praktycznych umiejętności z zakresu wykonywania kompozycji roślinnych.. Analizując dalszą ścieżkę kształcenia naszych absolwentów technikum architektury krajobrazu można stwierdzić, że większość z nich kontynuuje naukę w kierunku architektury krajobrazu lub pokrewnych. Dlatego wychodząc naprzeciw planom edukacyjnym naszych uczniów wskazane było poszerzenie treści programowych o tematykę związaną z dekoracjami roślinnymi.
W dzisiejszej dobie technik architektury krajobrazu to nie tylko architekt i wykonawca ogrodu czy kompozycji bukieciarskich, ale to również kreator wizerunku najbliższego otoczenia i przestrzeni . W związku z tym konieczne było otwarcie się na te potrzeby, jak również zwrócenie większej uwagi na zainteresowania uczniów, którzy chętnie poszerzali wiadomości z zakresu bukieciarstwa i florystyki..
Uczniowie technikum poza ogólnie realizowanym programem nauczania w zawodzie technik architektury krajobrazu poszerzali obszar swojej wiedzy o nowe treści, korzystając z nowatorskich form i metod pracy. Zarówno sposób prowadzenia zajęć, jak i bogactwo przekazywanej wiedzy ma w przyszłości ułatwić im znalezienie odpowiedniego miejsca pracy. Dążymy do tego, by uczeń, kończąc szkołę posiadał kwalifikacje i umiejętności, dzięki którym sprosta wymaganiom stawianym przed technikiem architektury krajobrazu.
Dzięki zdobytym wiadomościom i umiejętnościom w trakcie dodatkowych zajęć, uczniowie mogli zaprezentować swoje możliwości wykonując przepiękne bukiety w różnych stylach i aranżując pomieszczenia z zastosowaniem roślin podczas akademii czy innych uroczystości szkolnych i promujących szkołę w powiecie chełmińskim i województwie kujawsko-pomorskim. Oraz biorąc udział e kursach organizowanych zarówno w szkole, jak i poza nią.
Prace wykonywane przez uczniów do tej pory, można podziwiać podczas wielu uroczystości mających miejsce w Starostwie Powiatowym w Chełmnie, Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Chełmnie, targach edukacji i pracy oraz wielorakich imprezach promujących szkołę w powiecie i województwie oraz imprezach i uroczystościach szkolnych.
Wszystkie podjęte działania realizowane w ramach innowacji gwarantują uczniom wysoki poziom kształcenia i pełne zadowolenie w zakresie samorealizacji.
Wprowadzone zmiany w cyklu kształcenia, skoncentrowały się na przygotowaniu ucznia do zdobycia dodatkowych umiejętności z zakresu bukieciarstwa i florystyki, podejmowaniu nauki na uczelniach wyższych na kierunku architektury krajobrazu i pokrewnych.
Materiał: ZS CKZ Grubno
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu e-chelmno.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz