To nie żart, że do zakupu warsztatu doszło… w prima aprilis. W dodatku w 2020 roku, kiedy rozpoczynał się kryzys związany z pandemią Covid-19, który zamknął Polskę na wiele miesięcy. Im się udało – dla Auto Centrum Integra Sp. z o.o. to był rok dobrych zmian i ciągłego rozwoju.
Wojciech Kibitlewski i Łukasz Rosiński od dłuższego czasu rozważali wspólne wejście w nowy biznes. Łukasz ponad 10 lat prowadzi agencję reklamową, Wojciech – agencję pracy. – Dosyć przypadkowo pojawiła się możliwość kupna serwisu samochodowego, znanego na lokalnym rynku, z dobrą renomą, działającego już ponad 30 lat. Nie pracowaliśmy nigdy w branży motoryzacyjnej, jednak jest ona naszą ogromną pasją. Potrafimy zarządzać ludźmi, znamy się na marketingu i reklamie, przede wszystkim staramy się doceniać potencjał miejsca i pracowników. Doszliśmy do wniosku, że uda nam się rozwinąć ten biznes i stworzyć naprawdę solidnie prosperujący warsztat tylko wtedy, gdy praca będzie sprawiała nam przyjemność – opowiada pan Łukasz.
Akurat rozpoczynał się sezon wymiany opon, więc mimo lockdownu zakład pracował pełną parą. – Aby nie narażać pracowników i trzymać się ustalanych odgórnie restrykcji wprowadziliśmy poprzez naszą stronę internetową kalendarz online, gdzie klienci sami ustalali godziny wizyt w naszym serwisie. Ta nowość w naszym mieście została przyjęta bardzo pozytywnie – rozładowała kolejki, szanowaliśmy czas i dbaliśmy o bezpieczeństwo klientów – mówi pan Wojciech.
Poprzedni właściciel współpracował z wieloma dostawcami, nowi przeanalizowali wiele ofert na rynku i zdecydowali się na współpracę z ProfiAuto Serwis. – Po prostu to była najkorzystniejsza oferta pod wieloma względami: finansowym, marketingowym, logistycznym – dodaje pan Wojciech.
W firmie nie robili zmian kadrowych, obecnie pracuje w niej dziewięć osób plus właściciele. Skoncentrowali się natomiast na dalszym rozwoju zakładu, budowaniu świadomego brandingu marki Auto Centrum Integra, a co za tym idzie, wprowadzili nowe barwy warsztatu, odświeżyli budynek, pracownicy otrzymali nowe ubrania robocze, systematycznie stosują strategie marketingowe. – Chcieliśmy też podnieść jakość obsługi klienta, dlatego powstała klimatyzowana poczekalnia, pracownicy przeszli szereg szkoleń. Dalsze inwestycje to rozwój parku maszynowego – zakupiony został nowy sprzęt klasy premium do działu wulkanizacji i mechaniki oraz samochód mobilny świadczący usługi wulkanizacyjne – mówi pan Wojciech.
Serwis od lat specjalizuje się w wulkanizacji osobowej, ciężarowej, rolniczej i przemysłowej, świadczy również usługę depozytu/przechowalni opon. Posiada duży magazyn sprzedaży nowych opon. W części mechanicznej w tej chwili są dwa stanowiska, właśnie powstaje trzecie. Warsztat oferuje usługi mechaniki pojazdowej, naprawę silników, komputerową diagnostykę, wymianę filtrów i oleju, naprawę układów hamulcowych i kierowniczych oraz serwis i naprawę klimatyzacji.
– Myślimy nad dalszym rozwojem firmy. Inwestujemy w specjalistyczne oprogramowania i szkolenia załogi, jesteśmy w trakcie budowy Stacji Kontroli Pojazdów, a to dopiero rok naszej działalności. Mamy kolejne cele i zrobimy wszystko, aby sukcesywnie je realizować. Chcemy, aby klient, przyjeżdżając do nas, mógł zostawić auto i odebrać je po kompleksowo wykonanych usługach. Dla nas Auto Centrum Integra to jedno miejsce i wiele możliwości przy poszanowaniu komfortu i bezpieczeństwa klienta – dodaje pan Łukasz.