Zamknij

Jak wybrać dobrą ofertę na pozycjonowanie serwisu?

11:07, 08.06.2020 Aktualizacja: 11:32, 08.06.2020
Skomentuj

Finanse nie powinny stanowić jedynego kryterium wyboru firmy pozycjonerskiej. Nawet jeśli nie znamy się do końca na pozycjonowaniu, możemy wybrać najlepszą ofertę, biorąc pod uwagę kilka ważnych czynników.

Long tail, czy lista fraz

Zależnie od branży, w której działamy, możemy zdecydować się na kilka sposobów zwiększania widoczności. Dobra oferta na pozycjonowanie będzie dopasowana do faktycznych potrzeb serwisu. W przypadku branż trudnych, mocno konkurencyjnych — wybierzmy long tail lub pozycjonowanie bez ściśle określonych fraz. Long tail to kilkuwyrazowe słowa kluczowe (np. zielone buty do biegania w terenie), które są bardziej precyzyjne i odpowiadają na sprecyzowane potrzeby użytkowników. Pozycjonowanie serwisów tym sposobem pozwala na szybsze uzyskanie dobrych efektów i ściągnięcie konwertującego ruchu. 

Wbicie się na pierwszą stronę w Google dla trudnych, jedno i dwuwyrazowych słów kluczowych jest długotrwałe. Często nie przynosi wymiernych korzyści w pierwszych miesiącach współpracy. Lepiej wówczas postawić na pozycjonowanie strony w wyszukiwarce za pomocą wielu kilkuwyrazowych fraz, które, choć są rzadziej wyszukiwane, mają większy potencjał zebrania ruchu.

Lista długoogonowych słów kluczowych do pozycjonowania może okazać się lepszym wyjściem w przypadku serwisów małych, związanych z konkretną niszą. To dobry wybór dla bardzo specjalistycznych witryn, gdzie frazy nie są bardzo konkurencyjne.

Jaki rodzaj oferty wybrać?

Zależnie od wielkości serwisu i jego potrzeb możemy wybrać odpowiednie pakiety usług. Duże sklepy oraz serwisy powinny rozważyć wybór oferty połączonej z rozszerzoną częścią analityczną. Dla mniejszych stron, gdzie zmiany nie zachodzą często i gwałtownie, w zupełności wystarczy pakiet podstawowy. Każda umowa powinna być jednak uzupełniona o pakiet treści — najlepiej odnawianej cyklicznie w ramach ryczałtu. Jego wielkość i koszt możemy ustalić indywidualnie, zawsze mając na względzie nasycenie contentem stron naszej konkurencji. Pozycjonowanie serwisów bez regularnego dodawania treści jest trudne, a często nie przynosi żadnych, wymiernych efektów.

Sprawdź opinie o firmie — nie tylko w internecie

Przed nawiązaniem współpracy warto sprawdzić opinie o firmie SEO. Zajrzyjmy do wizytówki Google. Cenną wskazówką może się okazać przeczytanie opinii negatywnych oraz sposobu reakcji agencji na nie. Jeśli odpowiada spokojnie, a jednocześnie nie bagatelizuje problemów zgłaszanych przez zniechęconych klientów, możemy spodziewać się konstruktywnej współpracy.

Zapytajmy także wśród znajomych z branży, czy polecają współpracę z wybraną firmą. Porozmawiajmy z nimi, jak wygląda kontakt ze specjalistą i czy pozycjonowanie strony w wyszukiwarce okazało się skuteczne. Pamiętajmy, że nie znajdziemy agencji idealnej — bierzmy pod uwagę przede wszystkim to, jak reaguje w sytuacjach trudnych.

Dobra oferta na pozycjonowanie jest przede wszystkim dopasowana do potrzeb serwisu. Wspólnie ze specjalistą SEO jesteśmy w stanie wybrać najlepsze rozwiązanie dla strony. Kierując się kilkoma podstawowymi kryteriami, szybko ocenimy czy firma składająca ofertę to dobry wybór.

(materiał partnera)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%