Zamknij

Wycieczka w Tatry: rozgrzewka przed wakacjami!

10:29, 17.06.2019 Aktualizacja: 10:39, 17.06.2019
Skomentuj

W dniach 11-14 czerwca br. uczniowie wygaszanego Gimnazjum nr 2 w Chełmnie uczestniczyli w wycieczce w Tarty. Najpierw zwiedzili Kraków, a następnie Tatry.

Nocleg mieliśmy zapewniony w schronisku „Zbójnik” - w Zębie - rodzinnej miejscowości Kamila Stocha - to najwyżej położona w Polsce wieś (średnia wysokość to 1013 m nad poziomem morza), gdzie podziwialiśmy okazały dom mistrza Turnieju Czterech Skoczni. Być może największy spośród domów mieszkalnych w tej wsi - niczym pałac godny króla skoków.

Drugiego dnia po śniadaniu udaliśmy się na spacer szlakiem turystycznym - Doliną Kościeliską - najbardziej atrakcyjną pod względem ilości wapiennych form skalnych, wąwozów, jaskiń, a także historii. W tym dniu pokonaliśmy ok. 15 km – mimo upałów uczniowie świetnie dawali sobie radę!

Trzeciego dnia zwiedziliśmy Zakopane - zaprojektowaną przez Stanisława Witkiewicza kaplicę Serca Pana Jezusa w Jaszczurówce, słynne Krupówki, Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach, Wielką Krokiew, Kużnice itp. itd. W piątek ruszyliśmy do Zatoru do Energylandii - największego w Polsce Rodzinnego Parku Rozrywki.

Na pewno wyjazd w góry dostarczył naszym uczniom solidnej porcji adrenaliny,

w połączeniu z porcją pozytywnej energii, a beztroski czas w górskich okolicznościach przyrody pozostanie na długo w pamięci.

Nad organizacją i przebiegiem wycieczki czuwało doświadczone grono pedagogiczne p. Agnieszka Kwella, p. Lucyna Kufel oraz ks. Yury Strakh.

Co sądzisz na ten temat?