Zamknij

Jaka kawa do firmy najlepsza – w ziarnach, mielona czy rozpuszczalna?

09:45, 30.04.2024 artykuł sponsorwany Aktualizacja: 09:45, 30.04.2024

Decyzja podjęta – chcesz włączyć kawę do życia firmy. Teraz pojawia się pytanie, jaką wybrać spośród wielu dostępnych. Zarówno ziarnista, mielona, jak i rozpuszczalna ma określone wady i zalety. Poznaj je, jeśli chcesz dokonać świadomego wyboru i w możliwie największym stopniu spełnić oczekiwania pracowników oraz maksymalnie poprawić atmosferę w biurze.

Podsumowanie:

  • W sprzedaży znajdziesz ziarnistą, mieloną i rozpuszczalną kawę do firmy (www.tchibo-coffeeservice.pl). Każda z nich ma wady i zalety, które warto rozważyć przed zakupem.
  • Kawa ziarnista jest uznawana za produkt najwyższej jakości, ale wymaga zmielenia tuż przed parzeniem. Kawa mielona – jak sama nazwa wskazuje – została już fabrycznie zmielona i nadaje się do bezpośredniego parzenia. Z kolei kawę rozpuszczalną wystarczy zalać gorącą wodą.
  • Generalna zasada mówi, że im bardziej przetworzona kawa, tym mniej atrakcyjny smak i aromat, ale krótszy czas przygotowania i łatwiejsze przechowywanie. Każda z nich sprawdzi się jako kawa do firmy, ale w miejscach o innych potrzebach i oczekiwaniach.

Ziarnista kawa do firmy – czy tylko dla koneserów?

Kawę ziarnistą uznaje się za najwyższej jakości, ponieważ ziarna zostają zmielone dopiero tuż przed parzeniem i dzięki temu oferują pożądaną świeżość. Za tym idzie dobry smak i aromat. Choć oczywiście nie jest to regułą – jeśli chcesz zaoferować pracownikom i klientom doskonałe doświadczenia, zwróć uwagę na klasę ziaren (stopień palenia, pochodzenie), a także zapewnij nowoczesny sprzęt do ich obróbki, najlepiej automatyczny ekspres do kawy z wbudowanym młynkiem. 

Odpowiednio dobierz intensywność i smak kawy do potrzeb zespołu oraz gości. Dobrą praktyką, zwłaszcza dla średnich i dużych biur, jest wyposażenie ich w kilka różnych opakowań kawy – mocniejszą i słabszą, a nawet bezkofeinową; z nutami kwiatowymi, owocowymi i deserowymi; idealną na espresso i cappuccino; standardową i w wariancie eko.

Przykłady ziarnistej kawy do firmy:

  • Davidoff Espresso 500 g;
  • Eduscho Crema & Espresso 1000 g;
  • Tchibo Professional Caffè Crema 1000 g;
  • Tchibo Fair Choice Caffè Crema 1000 g.

Kawa mielona – wygoda i stały smak

W odróżnieniu od kawy ziarnistej, sprzedawanej w postaci całych ziaren, kawa mielona została już zmielona i jest gotowa do zaparzenia. Dzięki temu to wygodne rozwiązanie dla biur bez dostępu do nowoczesnych ekspresów do kawy, a także dla zespołów preferujących szybki i łatwy proces przygotowania kawy. Choć nic nie stoi na przeszkodzie, by wybrać mieloną kawę do firmy z ekspresami – automatycznym, przelewowym, a nawet kolbowym. Ta uniwersalność jest jedną z zalet kawy mielonej.

Warto jednak liczyć się z tym, że – nawet najstaranniej wybrana – nie zapewni takiej świeżości i aromatu, jak samodzielnie, przed chwilą zmielone ziarna. Chcąc wyposażyć biuro w dobrej jakości kawę mieloną, trzeba szukać produktów renomowanych marek, jak Tchibo lub Eduscho. Te są jednocześnie ekonomicznie korzystnymi wariantami, co w kontekście kawy do firmy też ma duże znaczenie. Dobrym pomysłem jest również wybór mniejszych opakowań – 250 g  i 500 g zamiast 1000 g. Tak, by zużyć kawę zanim zdąży utracić pierwotny aromat i smak.

Przykłady mielonej kawy do firmy:

  • Eduscho Professional Café Forte 500 g;
  • Eduscho Café Special 500 g;
  • Tchibo Professional Special Café 250 g.

Kawa rozpuszczalna – szybkość i łatwość przygotowania w jednym

Kawa rozpuszczalna została już uprzednio zaparzona, a następnie odparowana do postaci proszku lub granulek. W tej formie pozwala na uzyskanie napoju w zaledwie kilka chwil – wystarczy zalać kawę gorącą wodą, bez używania nawet najprostszego ekspresu do kawy. Jest zatem doskonałą propozycją dla biur, którym zależy na maksymalnej oszczędności czasu, miejsca i w których pracownicy oczekują od kawy przede wszystkim zastrzyku energii. Ponadto, kawa rozpuszczalna ma większą trwałość niż kawa ziarnista czy mielona – może być przechowywana przez dłuższy czas, i zawsze smakuje podobnie. Trzeba jednak liczyć się z jej raczej ograniczonym smakiem oraz aromatem.

Przykłady rozpuszczalnej kawy do firmy:

  • Tchibo Coffee Instant 250 g;
  • Eduscho Instant Coffee 500 g.
(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%