Decyzja podjęta – chcesz włączyć kawę do życia firmy. Teraz pojawia się pytanie, jaką wybrać spośród wielu dostępnych. Zarówno ziarnista, mielona, jak i rozpuszczalna ma określone wady i zalety. Poznaj je, jeśli chcesz dokonać świadomego wyboru i w możliwie największym stopniu spełnić oczekiwania pracowników oraz maksymalnie poprawić atmosferę w biurze.
Podsumowanie:
Kawę ziarnistą uznaje się za najwyższej jakości, ponieważ ziarna zostają zmielone dopiero tuż przed parzeniem i dzięki temu oferują pożądaną świeżość. Za tym idzie dobry smak i aromat. Choć oczywiście nie jest to regułą – jeśli chcesz zaoferować pracownikom i klientom doskonałe doświadczenia, zwróć uwagę na klasę ziaren (stopień palenia, pochodzenie), a także zapewnij nowoczesny sprzęt do ich obróbki, najlepiej automatyczny ekspres do kawy z wbudowanym młynkiem.
Odpowiednio dobierz intensywność i smak kawy do potrzeb zespołu oraz gości. Dobrą praktyką, zwłaszcza dla średnich i dużych biur, jest wyposażenie ich w kilka różnych opakowań kawy – mocniejszą i słabszą, a nawet bezkofeinową; z nutami kwiatowymi, owocowymi i deserowymi; idealną na espresso i cappuccino; standardową i w wariancie eko.
Przykłady ziarnistej kawy do firmy:
W odróżnieniu od kawy ziarnistej, sprzedawanej w postaci całych ziaren, kawa mielona została już zmielona i jest gotowa do zaparzenia. Dzięki temu to wygodne rozwiązanie dla biur bez dostępu do nowoczesnych ekspresów do kawy, a także dla zespołów preferujących szybki i łatwy proces przygotowania kawy. Choć nic nie stoi na przeszkodzie, by wybrać mieloną kawę do firmy z ekspresami – automatycznym, przelewowym, a nawet kolbowym. Ta uniwersalność jest jedną z zalet kawy mielonej.
Warto jednak liczyć się z tym, że – nawet najstaranniej wybrana – nie zapewni takiej świeżości i aromatu, jak samodzielnie, przed chwilą zmielone ziarna. Chcąc wyposażyć biuro w dobrej jakości kawę mieloną, trzeba szukać produktów renomowanych marek, jak Tchibo lub Eduscho. Te są jednocześnie ekonomicznie korzystnymi wariantami, co w kontekście kawy do firmy też ma duże znaczenie. Dobrym pomysłem jest również wybór mniejszych opakowań – 250 g i 500 g zamiast 1000 g. Tak, by zużyć kawę zanim zdąży utracić pierwotny aromat i smak.
Przykłady mielonej kawy do firmy:
Kawa rozpuszczalna została już uprzednio zaparzona, a następnie odparowana do postaci proszku lub granulek. W tej formie pozwala na uzyskanie napoju w zaledwie kilka chwil – wystarczy zalać kawę gorącą wodą, bez używania nawet najprostszego ekspresu do kawy. Jest zatem doskonałą propozycją dla biur, którym zależy na maksymalnej oszczędności czasu, miejsca i w których pracownicy oczekują od kawy przede wszystkim zastrzyku energii. Ponadto, kawa rozpuszczalna ma większą trwałość niż kawa ziarnista czy mielona – może być przechowywana przez dłuższy czas, i zawsze smakuje podobnie. Trzeba jednak liczyć się z jej raczej ograniczonym smakiem oraz aromatem.
Przykłady rozpuszczalnej kawy do firmy: