Zamknij

Odpowiedź PiS Chełmno na wypowiedź Pana Jendryczki w lokalnej gazecie

17:53, 29.11.2020 Aktualizacja: 18:08, 29.11.2020
Skomentuj

W poniedziałek 23 listopada jako komitet powiatowy PiS wydaliśmy oświadczenie, w którym skrytykowaliśmy bezkonkursowe powołanie Pana Adama Jendryczki na stanowisko dyrektora Muzeum Ziemi Chełmińskiej. W piątek na łamach lokalnej gazety pojawił się artykuł, w którym zawarty jest komentarz Pana Jendryczki do naszego oświadczenia.

Pan dyrektor zaznacza, że został powołany zgodnie z prawem - i jest to prawda, my tego nie negujemy, nie mówimy, ze to bezprawne. Podkreślamy z całych sił jeszcze raz - powołanie Pana Adama Jendryczki na urząd dyrektora Muzeum zostało przeprowadzone zgodnie z prawem. W takim razie o co chodzi? Chodzi o moralność. Wszyscy wiedzą, że Pan Jendryczka jest dobrym znajomym Pana burmistrza. W takiej sytuacji powołanie Pana Jendryczki w trybie bezkonkursowym rodzi spadek zaufania do władz miejskich, podkopuje ich autorytet i źle wpływa na relacje obywatel - urząd. Pan burmistrz nie skorzystał jednak w takiej sytuacji z możliwości przeprowadzenia konkursu. W naszym oświadczeniu wyraźnie podkreśliliśmy, że nie mamy zamiaru oczerniać Pana Jendryczki, my martwimy się o jego autorytet jako dyrektora Muzeum. Nie wątpimy, że Pan dyrektor będzie działał na rzecz naszego lokalnego Muzeum. Rozpisanie konkursu i wzięcie w nim udziału przez Pana Jendryczkę, pozwoliło by porównać jego umiejętności i kwalifikacje z innymi, jeżeli oczywiście by byli, kandydatami.

Jednocześnie zaznaczamy, że nigdzie nie stwierdziliśmy, że powołanie Pana Jendryczki na stanowisko dyrektora jest kolesiostwem. Stwierdziliśmy, że cała sprawa "nosi znamiona kolesiostwa". 

Ponawiamy nasz apel do Pana dyrektora o jego dymisję i w wypadku rozpisania konkursu o stanięcie do niego.

Materiał: Aleksander Peszka

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(20)

Mieszkaniec powiatuMieszkaniec powiatu

25 4

Dyrektor teraz próbuje się wybielać, niech zrezygnuje i stanie do konkursu! 18:15, 29.11.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

iktotomówiiktotomówi

8 8

Brawo i po stokroć brawo. Czy szanowny autor oświadczenia odniósł się w przeszłości do nominacji na szczeblu centralnym? Przykładów chyba niemało.
Belka w oku nie uwiera za bardzo?
Lokalny lansik? Do wyborów jeszcze trzy lata!? A może czegoś nie wiemy. 18:23, 29.11.2020

Odpowiedzi:4
Odpowiedz

Aleksander PeszkaAleksander Peszka

13 8

Proszę mi wskazać władzę, która nie powołuje swoich ludzi w spółkach skarbu państwa, w policji, ministerstwach, we wszystkich urzędach centralnych? Ale to jest Chełmno, mała miejscowość, w której dobrą praktyką było powoływanie dyrektorów, nie tylko Muzeum, drogą konkursu. Zresztą proszę zauważyć, że nie tylko my protestujemy, protestuje również klub, który jest w koalicji, a politycznie jest od nas na drugim biegunie ?
I nie, nie lokalny lansik, działania na rzecz mieszkańców 18:36, 29.11.2020


PrawoPrawo

9 3

Aleks daj sobie spokój są ważniejsze sprawy to tylko dyrektor muzeum a Burmistrz może powołać kogo chce i zapamiętaj że nowa miotła lepiej zamiata. 21:12, 29.11.2020


CosikCosik

7 3

Ta miotła zamiata tylko w swoją stronę, nie chodzi o to czy lepiej. 21:37, 29.11.2020


do A.P.do A.P.

2 2

"Proszę mi wskazać władzę, która nie powołuje swoich ludzi w spółkach skarbu państwa, w policji, ministerstwach, we wszystkich urzędach centralnych? Ale to jest Chełmno, mała miejscowość, w której dobrą praktyką było powoływanie dyrektorów, nie tylko Muzeum, drogą konkursu."
- Skoro zakłada się, że władza powołuje "swoich ludzi" i uważa się takie działanie za prawidłowe, to należałoby nie komentować zgodnych z prawem działań władz, w tym władz lokalnych.
- Chyba, że "na górze" można, a w "małym" Chełmnie już nie? "Folwark zwierzęcy" ciągle aktualny, szkoda, że nie jest w kanonie lektur szkolnych.
- Dobra praktyka z powoływaniem dyrektorów? Naprawdę? Zawsze i wobec wszystkich dyrektorów? Zawsze, nawet po skończonej kadencji?

"Zresztą proszę zauważyć, że nie tylko my protestujemy, protestuje również klub, który jest w koalicji, a politycznie jest od nas na drugim biegunie ?"
- Bardzo merytoryczny argument. Mam nadzieję, że autorytetu "drugiej strony" jest uwzględniany zawsze i wszędzie?

"I nie, nie lokalny lansik, działania na rzecz mieszkańców"
- Dobro mieszkańców? Gdzie to dobro zostało naruszone? Kogoś wyrzucono z pracy, komuś coś zabrano? Nowy dyrektor jeszcze dobrze nie zaczął, a już jest krytykowany. Może dla dobra mieszkańców warto choć trochę poczekać i ocenić pracę człowieka po owocach. 17:16, 30.11.2020


UżytkownikUżytkownik

Naruszono regulamin portalu lub zgłoszono nadużycie. Komentarz został zablokowany przez administratora portalu.


KsięgowaKsięgowa

1 7

Jest dobry to po co ma rezygnować, popieram wybór Burmistrza. 21:15, 29.11.2020


HmmmHmmm

3 3

Gwoli przypomnienia- kiedy burmistrzem został pan Kędzierski, na stołkach dyrektorów szkół, chdk i innych zasiedli koledzy i koleżanki nauczyciele z SP2 21:30, 29.11.2020


Mieszkaniec powiatuMieszkaniec powiatu

1 0

Do Hmmmm: To też było patologiczne zjawisko 22:13, 29.11.2020


Obserwator Obserwator

13 2

Co do meritum to w pełni zgadzam się ze stanowiskiem PIS. Ale jest pewne "ale". Otóż jak "dobra zmiana" obejmowała rządy w 2015 roku to byliśmy świadkami nagminnego powoływania na stanowiska osób bez konkursu pod pretekstem że konkursy za rządów PO-PSL były ustawione. Tak więc lokalni działacze PIS nie wiedzą jakie jest stanowisko władz centralnych tej partii w sprawie organizacji konkursów na niektóre stanowiska albo też kolejna hipokryzja PIS. 20:30, 29.11.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

prawoprawo

8 4

Koalicja jest tworzona do obstawy stanowisk taka jest prawda, szkoda Aleksego na takie rozgrywki między tymi dwoma ugrupowaniami, buduj struktury PIS i trzymaj fason. 21:19, 29.11.2020


KlaudiaKlaudia

4 2

Piszecie "w takim razie o co chodzi? Chodzi o moralność. Wszyscy wiedzą, że Pan Jendryczka jest dobrym znajomym Pana burmistrza.", po czym dodajecie "jednocześnie zaznaczamy, że nigdzie nie stwierdziliśmy, że powołanie Pana Jendryczki na stanowisko dyrektora jest kolesiostwem.". Przeczycie sami swoim słowom.
13:30, 01.12.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Aleksander PeszkaAleksander Peszka

1 5

I dalej "Stwierdziliśmy, że cała sprawa nosi znamiona kolesiostwa". Kolesiostwo, a znamiona kolesiostwa to nie jest to samo. "Znamiona kolesiostwa" to sygnały, które mogą nakierowywać na fakt, że to działanie to kolesiostwo ale bez konkretnych dowodów (nagrania, deklaracja jednego z Panów albo obu). Byśmy powiedzieli, że to "kolesiostwo" gdybyśmy np mieli nagranie rozmowy obu Panów, w której Pan Burmistrz mówi "-Adam, mam robotę dla Ciebie".Ale nie ma, chyba, takich dowodów, więc zachowanie Pana burmistrza nosi znamiona kolesiostwa. 13:56, 01.12.2020


Do Pani KlaudiiDo Pani Klaudii

3 1

Pani Klaudio, sprawa jest prosta.
Dajmy na to, jeśli ktoś chce powiedzieć o jakiejś kobiecie coś brzydkiego, jednocześnie nie chcąc się narazić na odpowiedzialność karną i cywilną powie tak - "Jej zachowanie, ubiór i towarzystwo znamionują, że może być (...)*" - i po sprawie.
Nie ma nagrań, dowodów..., a ty kobieto udowadniaj żeś bez skazy i zmazy.
Potem może dodać jeszcze, że dowodów, chyba, nie ma. I pozamiatane.

Poza tym, naprawdę nikt tu nie przeczy swoim słowom.
"Nikt nam nie wmówi, że białe jest białe..." - gdzie ja to słyszałem?

*wpisać odpowiednie, wybrane przez siebie słowo. 17:49, 01.12.2020


zaciekawionyzaciekawiony

2 4

Wygląda na to, że nowy dyrektor wciela w życie, to co zapowiedział i niektórym zagotowało się wkoło tyłka. Teraz trzeba będzie wszystko odszczekać i wytłumaczyć, że wcale się tego nie miało na myśli:) I bardzo dobrze, to co się tu wyprawiało w komentarzach wołało o pomstę do nieba. 22:11, 02.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

mieszmiesz

7 1

...a teraz pan wojewoda przyjrzy się całej sprawie ...a Jędryczka jak byłby pewny swoich kompetencji to by startował w konkursie ...już Mikiewicz wsadził koleżankę bez wykształcenia do DK, więc mu nie wierzymy? 23:23, 02.12.2020


IksIks

8 2

Mam wrażenie że miejscowe, podstawowe organizacje partyjne (POP) już przygotowują się do wyborów samorządowych.. Ktoś chce się tu pokazać, wykazać...
Czy ktoś przeczytał plan rozwoju muzeum autorstwa p. Jedryczki? A może by tak dać mu szansę...? Został dyrektorem na maksymalnie 5 lat. Jeśli się sprawdzi to OK; a jak nie, to kolejna władza wyłoni nowego dyrektora w "uczciwie" przeprowadzonym konkursie... 23:29, 02.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

WindaWinda

5 0

Panie Dyrektorze kiedy winda w Ratuszu? 22:34, 05.12.2020

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Do windaDo winda

0 0

Ważniejszy jest blok mieszkalny socjalny. 16:10, 13.12.2020


0%