W Technikum Architektury Krajobrazu w Grubnie uczniowie w cyklu nauczania realizują 2 innowacje pedagogiczne dotyczące kompozycji bukieciarskich oraz urządzania wnętrz tj. „Bukieciarstwo i florystyka w praktyce” oraz „Aranżacja wnętrz”. Dzięki innowacji pt.: „Bukieciarstwo i florystyka w praktyce” wprowadzane zostały nowe treści z zakresu bukieciarstwa i florystyki, poszerzając tym samym treści programowe przewidziane w kształceniu w zawodzie Technik Architektury Krajobrazu, które były realizowane zarówno w ramach godzin z przedmiotów zawodowych, zajęć praktycznych oraz zajęć dodatkowych prowadzonych przez nauczycieli oraz zaproszonych specjalistów. Wprowadzenie innowacji pedagogicznej w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Zawodowego im I. Łyskowskiego w Grubnie zapewniło przede wszystkim wyższą jakość kształcenia i poszerzenie oferty edukacyjnej szkoły. Głównym powodem stworzenia innowacji było wyjście naprzeciw potrzebom uczniów, którzy pragną zdobyć wiadomości z zakresu bukieciarstwa i florystyki. Jednymi z wielu celów uczniów było zdobycie praktycznych umiejętności z zakresu wykonywania kompozycji roślinnych.. Analizując dalszą ścieżkę kształcenia naszych absolwentów technikum architektury krajobrazu można stwierdzić, że większość z nich kontynuuje naukę w kierunku architektury krajobrazu lub pokrewnych. Dlatego wychodząc naprzeciw planom edukacyjnym naszych uczniów wskazane było poszerzenie treści programowych o tematykę związaną z dekoracjami roślinnymi. W dzisiejszej dobie technik architektury krajobrazu to nie tylko architekt i wykonawca ogrodu czy kompozycji bukieciarskich, ale to również kreator wizerunku najbliższego otoczenia i przestrzeni . W związku z tym konieczne było otwarcie się na te potrzeby, jak również zwrócenie większej uwagi na zainteresowania uczniów, którzy chętnie poszerzali wiadomości z zakresu bukieciarstwa i florystyki.. Uczniowie technikum poza ogólnie realizowanym programem nauczania w zawodzie technik architektury krajobrazu poszerzali obszar swojej wiedzy o nowe treści, korzystając z nowatorskich form i metod pracy. Zarówno sposób prowadzenia zajęć, jak i bogactwo przekazywanej wiedzy ma w przyszłości ułatwić im znalezienie odpowiedniego miejsca pracy. Dążymy do tego, by uczeń, kończąc szkołę posiadał kwalifikacje i umiejętności, dzięki którym sprosta wymaganiom stawianym przed technikiem architektury krajobrazu. Dzięki zdobytym wiadomościom i umiejętnościom w trakcie dodatkowych zajęć, uczniowie mogli zaprezentować swoje możliwości wykonując przepiękne bukiety w różnych stylach i aranżując pomieszczenia z zastosowaniem roślin podczas akademii czy innych uroczystości szkolnych i promujących szkołę w powiecie chełmińskim i województwie kujawsko-pomorskim. Oraz biorąc udział e kursach organizowanych zarówno w szkole, jak i poza nią. Prace wykonywane przez uczniów do tej pory, można podziwiać podczas wielu uroczystości mających miejsce w Starostwie Powiatowym w Chełmnie, Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Chełmnie, targach edukacji i pracy oraz wielorakich imprezach promujących szkołę w powiecie i województwie oraz imprezach i uroczystościach szkolnych. Wszystkie podjęte działania realizowane w ramach innowacji gwarantują uczniom wysoki poziom kształcenia i pełne zadowolenie w zakresie samorealizacji. Wprowadzone zmiany w cyklu kształcenia, skoncentrowały się na przygotowaniu ucznia do zdobycia dodatkowych umiejętności z zakresu bukieciarstwa i florystyki, podejmowaniu nauki na uczelniach wyższych na kierunku architektury krajobrazu i pokrewnych. Materiał: ZS CKZ Grubno
2022-12-08 21:05:51