Zamknij

Jak efektywnie zdobędziesz klientów?

08:10, 21.06.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:11, 21.06.2022

Nie istnieje jeden uniwersalny sposób zdobycia klientów, który sprawdza się w każdej branży. Za to współczesny rynek reklamy internetowej daje dziesiątki, jeśli nie setki możliwości. Poznaj kilka ciekawych propozycji, które pomogą w przyciągnięciu konsumentów do Twojej marki!

Pozycjonowanie strony internetowej

Aż 96% internautów w Polsce korzysta z wyszukiwarki Google. Witryny nieukazujące się w wyszukiwarce na czołowych pozycjach są w praktyce niewidoczne dla użytkowników sieci, czyli Twoich potencjalnych klientów. Dlatego jeśli chcesz przyciągnąć odbiorców na stronę, a nie posiadasz kanałów, z których można przekierować na nią ruch, musisz skorzystać z działań SEO – czyli pozycjonowanie strony, aby przesunęła się w wynikach wyszukiwania na najwyższe pozycje.

Pozycjonowanie jest procesem długofalowym. W pierwszej kolejności należy wykonać audyt strony, zoptymalizować ją na potrzeby SEO, a później miesiącami czekać na poprawę wyników. Nagrodą za wysiłek stanowi zdecydowane zwiększenie ruchu na stronie, co przy dobrej ofercie musi przełożyć się na zdobycie licznych nowych klientów!

Kampanie Google Ads

Jednak nie każda marka może poczekać, aż strona zostanie optymalnie spozycjonowana na najważniejsze frazy kluczowe. Wówczas do gry wkraczają kampanie Google Ads. W tym przypadku Twoja strona natychmiast znajdzie się w wynikach wyszukiwania na pierwszych pozycjach w ramach linków sponsorowanych. Efekt kampanii następuje zatem tu i teraz, a za nią płacisz w formie PPC (Pay Per Click), a więc dopiero, kiedy użytkownik wyszukiwarki kliknie w Twoją reklamę.

Remarketing

Remarketing stanowi doskonałe rozwiązanie między innymi dla sklepów internetowych. Kampanie tego typu mają za zadanie doprowadzić do powrotu użytkownika na Twoją stronę. Reklamy wyświetlają się internautom, którzy przeglądali zawartość Twojego sklepu internetowego, ale nie dokonali transakcji. Nie wszyscy podejmują decyzję od razu. Poza tym istnieje pokaźne grono klientów porównujących poszczególne oferty. Remarketing w sieci Google lub na Facebooku sprawi, że potencjalni klienci do Ciebie wrócą.

Influencer marketing

Influencer marketing stanowi jeden z najgorętszych trendów w reklamie internetowej. Dzięki niemu Twoja marka może przyciągnąć nowych klientów, korzystając z zasięgów popularnego influencera. Ważne, aby wybrać osobę, która tworzonym contentem i osobowością odpowiada wizerunkowi Twojej marki. Współpraca może odbywać się na wiele sposobów – na przykład poprzez promocję Twoich produktów przez influencera w jego kanałach komunikacji. Influencer może pojawić się także w Twoich reklamach, a także na Twojej stronie internetowej jako ekspert lub po prostu zadowlony użytkownik.

Social selling

Social selling stanowi jedną z metod promocji marki w mediach społecznościowych. Wbrew tej anglojęzycznej nazwie nie chodzi o bezpośrednią sprzedaż, a raczej szereg działań budujących więź konsumenta z marką. W ramach Social selling tworzysz wokół swojej marki społeczność, a natura mediów społecznościowych pozwala na obustronne interakcje. Z czasem musi się to przełożyć na wyższą sprzedaż.

Content marketing

Dużym potencjałem w internecie cieszy się content marketing. Polega on na budowaniu wizerunku marki jako eksperta poprzez udostępnianie użytkownikom atrakcyjnych treści, na przykład poradników. Do content marketingu zaliczają się blogi firmowe, artykuły na stronach zewnętrznych, treści wideo, audiobooki, infografiki pojawiające się w mediach społecznościowych, czy e-booki. Najważniejsze, aby dostarczyć odbiorcom treści, które będą dla nich naprawdę użyteczne. Wtedy przyszli klienci zaufają Twojej marce i na stałe się z nią zwiążą.

Chcę dowiedzieć się więcej na temat metod pozyskiwania klientów? Odwiedź stronę Fabryki Marketingu – prawdziwej manufaktury skutecznych kampanii online!

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%