Zamknij

Pozycjonowanie a wzrost sprzedaży w e-commerce

08:00, 01.10.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:00, 01.10.2019
Skomentuj

Z roku na rok, internet, jako kanał sprzedaży, rośnie w siłę. Dynamikę rozwoju branży e-commerce potwierdzają dane z kolejnych lat – ciągłe wzrosty liczby kupujących. Najistotniejsze dla każdego właściciela e-sklepu jest sprowadzenie na niego ruchu. I oczywiście, w kontekście efektywności biznesowej, najlepiej by był to ruch organiczny.

Dlaczego pozycjonowanie sklepów?

Sprowadzanie ruchu na stronę może odbywać się przy użyciu różnych narzędzi i technik. Źródłem mogą być płatne reklamy, social media, odesłania czy bezpośrednie wejście z poziomu wpisanego adresu witryny. Może być to również ruch organiczny czyli kierowany z wyników wyszukiwania, co zapewnia pozycjonowanie sklepów internetowych. Jak ta strategia ma się do innych wymienionych?

Oto kilka podstawowych zalet pozycjonowania w e-commerce. Przede wszystkim wypracowane rezultaty są najbardziej stabilne spośród wymienionych strategii – nie są jednorazowe, a raczej długotrwałe. Choć osiągnięcie ich wymaga czasu, a na sam proces składa się wiele działań, finalnie koszty pozyskania ruchu plasują na niskim poziomie. I trzeba podkreślić, że jest to ruch wartościowy, czyli generowany przez użytkowników faktycznie zainteresowanych ofertą bądź zakupem. Do tego trzeba jeszcze dodać wysoki współczynnik konwersji – pozycjonowanie sklepów charakteryzuje się nawet dziesięciokrotnie wyższym współczynnikiem sprzedaży niż ruch, który prowadzony jest na stronę z reklam.

Wiedzieć jak

Już nawet na tym ogólnym, porównawczym poziomie widać, jak pozycjonowanie sklepów może przekładać się na zwiększenie sprzedaży. Słowo „może” jest tu kluczowe, ponieważ finalny efekt zależy od co najmniej poprawnej realizacji procesu. A na ten składa się wiele działań, które podejmowane są w bardzo dynamicznym otoczeniu – zmieniające się algorytmy, technologie. Poza tym, konkurencja jest tu spora, by nie powiedzieć ogromna, co wymaga kreatywności w działaniu, umiejętności analitycznych i całkiem rozległej wiedzy. Jednym słowem – o sukcesie decyduje know-how.

Pozycjonowanie a wzrost sprzedaży

Na wzrost sprzedaży w e-sklepie wpływ ma wiele czynników. W kontekście pozycjonowania warto zwrócić szczególną uwagę na kilka z nich. Ponieważ są częścią większego procesu, wszystkie wpływają na końcowy rezultat, który ma doprowadzić do sprowadzenia ruchu na stronę, a zatem i dopełnienie transakcji.

  • Optymalizacja strony – bez niej trudno mówić o efektywnym pozycjonowaniu. Powinna być poprzedzona audytem SEO, w którym badane są zarówno jej elementy on-site jak i off-site. Zoptymalizowana strona jest dostosowana do standardów wyszukiwarek, dzięki czemu osiąga w wynikach wyższe pozycje. Już na tym poziomie zwiększamy widoczność strony, a tym samym ruch.
  • Link building – wartościowe, zewnętrzne linki, które prowadzą do strony, wciąż mają kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Dobra reputacja strony w sieci to istotna sprawa nie tylko dla robotów Googla, a również dla użytkowników. Zaufanie do sklepu jest istotnym czynnikiem wpływającym na generowanie sprzedaży.
  • Pozycjonowanie na frazy kluczowe – istotne są tu zarówno dobór właściwych słów kluczowych, jak i rodzaj zastosowanego pozycjonowania. W przypadku rynku e-commerce najlepsze efekty przynosi pozycjonowanie szerokie czyli pozycjonowanie long tail. To frazy dłuższe, bardziej szczegółowe, zawierające zazwyczaj słowo konkretyzujące poszukiwaną rzecz. Takimi bardziej precyzyjnymi frazami posługują się ci użytkownicy, którzy są na bardziej zaawansowanym etapie procesu zakupowego.
  • Content – każdy sklep zawiera, a przynajmniej powinien, różnego rodzaju treści – opisy produktów, kategorii, bywa że i bloga. Te również powinny być zoptymalizowane pod kątem użyteczności – chodzi tu zarówno o klientów, jak i roboty Googla. SEO copywriting jest tym, co przekona klienta do zakupu, a jednocześnie wesprze stronę w osiągnięciu wyższych pozycji w wyszukiwarce.
  • Mobile SEO – z każdym rokiem wersje mobilne stron i sklepów będą miały coraz większe znaczenie w kontekście ich pozycjonowania. Zgodnie z wprowadzonym przez Google algorytmem ich właściciele już teraz są za to premiowani. Oczywiście nie można pominąć użytkowników, którzy korzystając z urządzeń mobilnych przebywają sporą część ścieżki zakupowej.
(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%