Z roku na rok, internet, jako kanał sprzedaży, rośnie w siłę. Dynamikę rozwoju branży e-commerce potwierdzają dane z kolejnych lat – ciągłe wzrosty liczby kupujących. Najistotniejsze dla każdego właściciela e-sklepu jest sprowadzenie na niego ruchu. I oczywiście, w kontekście efektywności biznesowej, najlepiej by był to ruch organiczny.
Sprowadzanie ruchu na stronę może odbywać się przy użyciu różnych narzędzi i technik. Źródłem mogą być płatne reklamy, social media, odesłania czy bezpośrednie wejście z poziomu wpisanego adresu witryny. Może być to również ruch organiczny czyli kierowany z wyników wyszukiwania, co zapewnia pozycjonowanie sklepów internetowych. Jak ta strategia ma się do innych wymienionych?
Oto kilka podstawowych zalet pozycjonowania w e-commerce. Przede wszystkim wypracowane rezultaty są najbardziej stabilne spośród wymienionych strategii – nie są jednorazowe, a raczej długotrwałe. Choć osiągnięcie ich wymaga czasu, a na sam proces składa się wiele działań, finalnie koszty pozyskania ruchu plasują na niskim poziomie. I trzeba podkreślić, że jest to ruch wartościowy, czyli generowany przez użytkowników faktycznie zainteresowanych ofertą bądź zakupem. Do tego trzeba jeszcze dodać wysoki współczynnik konwersji – pozycjonowanie sklepów charakteryzuje się nawet dziesięciokrotnie wyższym współczynnikiem sprzedaży niż ruch, który prowadzony jest na stronę z reklam.
Już nawet na tym ogólnym, porównawczym poziomie widać, jak pozycjonowanie sklepów może przekładać się na zwiększenie sprzedaży. Słowo „może” jest tu kluczowe, ponieważ finalny efekt zależy od co najmniej poprawnej realizacji procesu. A na ten składa się wiele działań, które podejmowane są w bardzo dynamicznym otoczeniu – zmieniające się algorytmy, technologie. Poza tym, konkurencja jest tu spora, by nie powiedzieć ogromna, co wymaga kreatywności w działaniu, umiejętności analitycznych i całkiem rozległej wiedzy. Jednym słowem – o sukcesie decyduje know-how.
Na wzrost sprzedaży w e-sklepie wpływ ma wiele czynników. W kontekście pozycjonowania warto zwrócić szczególną uwagę na kilka z nich. Ponieważ są częścią większego procesu, wszystkie wpływają na końcowy rezultat, który ma doprowadzić do sprowadzenia ruchu na stronę, a zatem i dopełnienie transakcji.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz