Zamknij
09:14, 09.10.2018
W dniach od 3. do 5. października uczniowie naszych szkól oraz chełmińskiego katolika wybrali się promem na podbój Szwecji. Najpierw zwiedziliśmy z przewodnikiem Gdańsk. Potem zostaliśmy zaokrętowani na nowoczesnym i olbrzymim promie Nova Star, którym płynęliśmy na północ, przyjemnie tańcząc w rytmie muzyki DJa oraz w rytmie uderzających fal. Z Gdańska po 280 milach żeglugi dotarliśmy do portu w Nynashamn, aby potem autokarem dotrzeć do Sztokholmu. W stolicy Szwecji z miejscowym przewodnikiem zobaczyliśmy punkt widokowy Fjallgatan, jezioro Malaren, Browar Monachijski, Dom Alfreda Nobla, ratusz, Gamla Stan, czyli Stare Miasto oraz ulicę handlową - Kungsgatan, gdzie można było sobie kupić różne durnostroiki. Przejechaliśmy też przez najdłuższy most stolicy - Vasterbrron. Dla niektórych była to pierwsza tak długa wyprawa promem. Ale wszyscy dzielnie ją przetrwali, zachowując doskonały humor. Wyjazd miał jeszcze jeden walor - pozwolił zintegrować się uczniom dwóch różnych szkół chełmińskich tak dobrze, że jest już plan wspólnego wyjazdu w przyszłym roku. Z tym samych biurem podróży, z tymi samymi opiekunami, w większości z tymi samymi uczniami. ZA ROK WYJAZD NA POŁUDNIE: 2 DNI W PRADZE I 2 DNI WE WIEDNIU. Specjalne podziękowania dla Bartka Mrugały z Katolika za obsługę fotograficzną wycieczki i za udostępnienie zdjęć. Materiał: ZSO nr 1
Jeżeli Twój wizerunek przypadkowo znalazł się na tych fotografiach, a nie wyraziłeś na to zgody, prosimy zgłoś to na adres: [email protected]